jak sie rozwija informatyka

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Tue 28 Oct 1997 - 09:32:23 MET

Wojciech Myszka <W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl>:

> Ooooo...! Tego to zupelnie nie rozumiem. Popatrz tylko na rozwoj
> komputerow: tu kolejne wersje Worda (na przyklad, ale Windy tez) nie
> dodajac zbyt wielu nowych funkcji wymuszaja na wlascicielu komputera
> zakupy nowych, wiekszych dyskow czy dodatkowego RAM...

> Odnosze nieodparte wrazenie, ze jednak tak wlasnie rozwija sie
> informatyka i okolice od lat.

Co nie znaczy, ze jest to kierunek dobry:
coraz gorsza jakosc oprogramowania, coraz wieksza zawodnosc,
zblizona funkcjonalnosc wymaga dzis wielokrotnie wiekszych zasobow etc.
jasne, ze to napedza biznes, przemysl etc., ale wcale nie jest
pewne czy powinnismy przykladac do tego reke.

natomiast co do przepustowosci lacz, to jasne, ze trzeba ja zwiekszac,
i to najlepiej o rzad wielkosci co roku. jestem przekonany, ze
szybkosc, jakosc i sposob podlaczenia do Internetu bedzie miala coraz
wieksze znaczenie dla gospodarki kazdego kraju. I niestety tutaj
wieksze zaniedbania beda bardzo trudne do odrobienia.

--w