Re: serwer mikrosoftu

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Mon 27 Oct 1997 - 20:31:40 MET

Michał Mosiewicz <mimo_at_lodz.pdi.net>:
> Wojtek Sylwestrzak wrote:

> No właśnie się mylisz. Bo praktycznie żaden w3cache wcale nie sprawdza
> last-modified przy każdym requeście. Zobacz sobie jak wygląda algorytm
> sprawdzania świeżości zasobu np. w squidzie:

squid jest tu niestety nieszczesliwym przykladem, bo zawsze mial
to skaszanione. polecam netcache.

> Jak widać, squid (i wiele innych cacheów) nie sprawdza za każdym razem

dokladnie to squid i harvest.
poczawszy od wersji 1.1 squid uwzglednia IMS GET, ale robi to troche dziwnie,
mianowicie porownuje czas w requescie z metainformacjami nt. przechowywanego
obiektu i zwraca obiekt tylko w przypadku, kiedy jakis inny klient
wymusil zcache'owanie jego nowszej wersji.
Innymi slowy, zachowuje sie jakby sam byl serwerem zrodlowym.

> Last-modified służy jedynie do określania wieku zasobu. Na podstawie
> wieku zasobu cache'e wyciągają słuszne najczęściej wnioski o
> częstotliwości jego odświeżania, ale nie sprawdzają za każdym razem
> aktualnego wieku zasobu, żeby go ewentualnie dociągnąć.

masz racje. ale w przypadku otrzymania zapytania IMS GET o stary obiekt
serwer powinien odpowiedziec: 'Not modified' i wcale go nie wysylac.
przyznam, ze nie jestem pewien czy zapytania IMS GET powinny byc przekazywane
do serwera zrodlowego. nie powoduja one co prawda nadmiernego ruchu,
ale istotnie zwiekszaja czas oczekiwania klienta.

> Wolałbyś, żeby cache sprawdzały za każdym razem last-modified przy
> każdym requeście? Takie sprawdzenie, to transfer średnio 200-300 bajtów.
> Ta strona ma wielkość przeciętnie 10-20kB. W momencie, gdy liczba
> odwołań do tej strony przekroczy 10/minutę, to tylko sprawę pogarszasz.

pogarszam w stosunku do uzywania pola 'expires' - zgoda.
oczywiscie i tak jest lepiej niz w przypadku nie uzywania w3cache w ogole.

A tak w ogole to masz racje - nalezy na serwerach ustawiac expires
dla poszczegolnych dokumentow. tylko nalezy to robic zgodnie z prawda,
a to niestety jest czesto bardzo uciazliwe.

natomiast jesli ktos mialby ustawiac falszywe expires, to lepiej
zeby tego nie robil w ogole.

--w