Re: Chore pomysly...

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.pl)
Data: Tue 14 Oct 1997 - 09:05:05 MET DST

Piotr Kucharski <chopin_at_sgh.waw.pl> wrote:
> Bo sobie zle prace zorganizowales :-) Ja poszedlem do dziekanatu, wzialem
> liste studentow pierwszego roku (oczywiscie na dyskietce) a nastepnie w
> ciagu kilku godzin napisalem dwa skrypty, ktore 1. generowaly unikalny
> uid 2. zakladaly konta. Potem je uruchomilem i po godzinie mialem zalozone
> okolo 1500 kont. Luserzy przychodza i dostaja po podpisaniu papierkow uid
> i haslo.

Haslo to no problem zmienic. A jesli idzie o nazwy kont, to u nas luser
sobie może sam wybrać. A jak jest taka sterta podań, to niech czeka,
admin-BOFH ma ważniejsze rzeczy do roboty ;-)
Druga sprawa: Ile u was jest dziekanatów? I pytanie następne: Ile SGH ma
oddziałów? Ja nie mam czasu latać po dziekanatach (albo nawet jeździć, bo
są wydziały Pol.Śl. w Katowicach). A i oddziały w Rybniku i chyba Cieszynie.
Ty wiesz, ile czasu by mi to zajęło? Nie mówię już o pytaniu, czy to by miało
jakikolwiek sens (jeżdżenie po oddziałach).

> Zaloze sie o piwo ze moj sposob jest kilkakrotnie szybszy :) Tylko kiedy
> biedaku na to piwo bedziesz mial czas... ta sterta podan ;->

Ostatnio piłem wczoraj w Warszawie... Nie dałeś znaku życia... A i nie
miałem telefonu, żeby do Ciebie zadzwonić.

> ps. uid jest generowany z pierwszej litery imienia i pierwszych pieciu
> nazwiska. jesli taki juz jest, to szesc, jesli jest to siedem, jesli
> jest, to pierwsza litera imienia i piec pierwszych nazwiska i 1, jesli
> jest to 2... :-)

No właśnie. To ja Ci teraz dam zadanie na sztuczną inteligencję:
Spróbuj przewidzieć jakie nazwy ludzie chcieliby sobie wybrać :-))))
I napisz skrypta, który (przy założeniu, że user _WYBIERA_ nazwę konta, a nie
że tą nazwę mu się przydziela) zgaduje w 100% pary: user - login.

> pps. skrypt byl w awku :) ale zostal przerobiony na perla

To akurat jest najmniejszy problem. Największe znaczenie ma tylko jedna rzecz:
W czym autorowi skryptu się pisze najwygodniej. Oczywiście, inne sprawy nie
są bez znaczenia. Ja tylko mówię, że mają znacznie mniejsze znaczenie. No,
ale zawsze może się znaleźć jakiś neofita [1], co mnie będzie chciał w jakiś
sposób nawrócić.

[1] Szymon, to było do Ciebie :-)

--
-- Andrzej Bort  Silesian Technical Univ., Computer Center, Gliwice, Poland
-- e-mail: bort_at_zeus.polsl.gliwice.pl      Office phone: (+48-32) 230-76-86