Re: Glupota niektorych userow

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 10 Oct 1997 - 16:29:05 MET DST

Dnia 9 Oct 97 o godz. 22:10, Wojtek Sylwestrzak napisal(a):

> ok, ale to juz nie jest zaden 'serwer internetowy' tylko zwykly unix,
> ktory z Internetem wiele nie musi miec wspolnego.
> Chyba, ze przez 'serwer internetowy' rozumiesz: komputer podlaczony do internetu.
> dla mnie 'serwer internetowy' to konkretny program, wykonujacy funkcje serwera
> jakiegos protokolu w sieci Internet. na jednym komputerze moze oczywiscie
> dzialac wiele takich serwerow (np. serwer news, WWW, archie i co tam jeszcze).
> Natomiast konto shellowe nijak serwerem nie jest.
No coz, terminologia zawsze byla kwestia sporna... :-)
Dla mnie "serwerem internetowym" jest i to, i to, to znaczy z jednej strony -
np. serwer news, WWW itp., a z drugiej - Unix, podlaczony do Internetu,
oferujacy uzytkownikom konta, ktorych glownym (jezeli nie jedynym) celem jest
*korzystanie z Internetu* wlasnie. I pod ten cel sa kompletowane programy na
tym Unixie: a wiec np. bedzie tam elm, pine, tin, metamail, procmail, pgp,
lynx, jezeli uzytkownicy maja dostep przez X-y to netszkapa, itd., a nie tylko
systemowy mail, telnet i ftp... Natomiast np. wszelkie aplikacje obliczeniowe
sa niekonieczne, o ile nie zbyteczne, i byc ich tam nie musi.
U nas w Cyfronecie nazwali to "user account server" ;-)
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl