Re: bannermania.<<NOM>>.pl

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 09 Oct 1997 - 17:10:36 MET DST

Dnia 8 Oct 97 o godz. 17:39, piotr pogorzelski napisal(a):

> Gdy administratorow jest wielu, zarzadaja wieloma komputerami dla
> znacznej liczby uzytkownikow, zrobienie wszystkim dobrze jest raczej
> niemozliwe, a wrecz niewskazane poniewaz wykonczylo by administratora.
> Wtedy osoba odpowiedzialna za cale te ustrojstwo
> spisuje zasady na jakich to ma dzialac, okresla pzywileje i obowiazki,
> i wszyscy sie do tego stosuja. Nie wszyscy sa zadowoleni, ale
> nie moga narzekac, ze nie jest sprawiedliwie.
Zgoda.

> Wiekszosc serwisow robi sie ot tak sobie, liczac na ludzki rozsadek.
> I czasami to zawodzi, szczegolnie wtedy, gdy z dostepnych uslug,zasobow
> korzysta ktos, komu sie wydaje, ze dostep do tych zasobow
> nalezy mu sie tak samo jak powietrze ktorym oddycha, a osoby, ktore je udostepnily
> z dobrej woli, choc nie byly o to proszone, uwazaja, ze powinny
> byc za to noszone na rekach.
O i tu jest wlasnie pies pogrzebany! W braku jasnych zasad, wiazacych *obie*
strony. To jest moim zdaniem najwazniejszy fragment w calym twoim liscie.

> Moim celem jest utrzymanie systemu w takim stanie, aby wykonywal
> wszystkie zadania, ktore sa przed nim postawione. Wygoda uzytkownikow
> jest na drugim miejscu.
Glownym zadaniem mojego systemu jest umozliwienie uzytkownikom dostepu do
okreslonego zakresu uslug internetowych... A wiec wychodzi na to samo...
> Czyli system ma byc przyjany na tyle, aby mogl przede wszystkim dzialac,
> a nie dzialac na tyle na ile pozwola mu uzytkownicy.
Racja.

> Nie jest moim celem prowadzenie uzytkownikow za raczke
> i "pompowanie" w nich mojej wiedzy, uswiadamianie im jakie sa mozliwosci systemu
> i czego moga od niego oczekiwac,
Zgoda. Natomiast IMHO miesci sie w moich zadaniach *informowanie*
uzytkownikow o tym, *jakie* uslugi sa dostepne (naturalnie bez szczegolowego
instruktazu :-)), zwlaszcza gdy pojawia sie cos nowego.
> tylko usuwanie tych problemow,
> ktore uniemozliwiaja im korzystanie z uslug do, ktorych powinni miec
> dostep oraz realizowanie tych nowych uslug do ktorych zostalem zobowiazany
> przez mojego bezposredniego zwierzchnika (czasami na prosbe uzytkownikow).
No powiedzmy, ze ja wole ominac zbedne formalnosci i dac sobie spokoj z tym
zwierzchnikiem. W koncu ja odpowiadam za system i moge czasami wprowadzic
pewne uslugi albo sam z wlasnej inicjatywy (bo np. mnie sa potrzebne, a przy
okazji moga sie komus przydac... :-)), albo wprost na prosbe uzytkownikow.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl