Re: Cos o domenach na swiecie...

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 23 Sep 1997 - 21:53:28 MET DST

Dnia 23 Sep 97 o godz. 16:56, Piotr Piatkowski napisal(a):

> Hmm... Tak sobie myślę, a jakby podrasować nameda, żeby o domeny
> com/net/edu pytał w InterNIC a o pozostałe w serwerach (dajmy na to)
> AlterNIC? Ma to sens, czy coś przeoczyłem?

Nie tylko o .com/.edu..., ale takze .pl/.de/.fi/.ru... (generalnie to chyba
wszystkie dwuliterowe) trzeba by pytac w InterNIC-u.
Ale tak w ogole to pewnie daloby sie to zrobic, tylko czy warto? Byloby to
chyba rozwiazanie dosc niewygodne, bo musialbys w jakis sposob wpisac
na sztywno, ktore domeny brac z ktorych serwerow. A co bys zrobil, gdyby
tak nagle na serwerach InterNIC-u pojawila sie jakas nowa domena spoza
kanonu .com/.edu... ? A co bedzie, jezeli wejda domeny IAHC? Nagle twoj named
przestaje dzialac prawidlowo i musisz recznie wprowadzac poprawki. A DNS to
jest taka rzecz, ktora sie stawia i o niej zapomina. Dopoki bierzesz
wszystko z jednego systemu, obojetnie czy InterNIC-u, czy AlterNIC-u, czy
jeszcze skadinad, to wszystkie zmiany w strukturze domen twoj named przejmuje
automatycznie z glownych serwerow. Przy twoim rozwiazaniu juz by tak nie bylo.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl