Re: Cos o domenach na swiecie...

Autor: Pawlus Jerzy (Jerzy.Pawlus_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Fri 19 Sep 1997 - 22:57:05 MET DST

> Zapraszam do przeczytania tekstu dostepnego pod adresem
> http://www.wsp.krakow.pl/papers/domeny.html
> Moze dla kogos bedzie to ciekawe, co sie tez z domenami na swiecie wyrabia...
> Pozdrowienia,
> Jaroslaw Rafa
> raj_at_inf.wsp.krakow.pl

  Bardzo dobry artykul. Klopoty z rozszerzeniem systemu domen biora sie
  stad, ze tak naprawde nikt nie ma pomyslu jak to zrobic a sa i beda
  tacy, ktorzy probuja zbic na tym pieniadze.
  Nam na pocieszenie zostaje fakt, ze jak na razie kazdy z nas moze
  sobie wybrac w ktorym systemie domen chce sie znalezc.
  Wystarczy odowiednio okreslic nazwy i adresy root serwerow.

  Na marginesie chcialbym zauwazyc, ze istnieje sprawnie funkcjonujacy
  system adresacji o nieporownywalnie wiekszej skali niz w Internecie.
  Jest nim stary adres pocztowy i jak dotad nikt go nie kwestionuje.
  Wydaje mi sie, ze proby klasyfikowania adresow poprzez system nazw
  domenowych sa z gory skazane na niepowodzenie.

Jurek

P.S. Co do poruszonego w artykule problemu przyznawania adresow IP to
     obowiazuje zasada, ze sa one przyznawane bezplatnie.
     Cialem w gestii ktorego pozostaja adresy IP jest IANA.
     IANA dziala przez tzw. "regional registries" jak RIPE w Europie
     i APNIC w regione Pacyfiku. Obie te organizacje pobieraja
     oplaty za swe uslugi chociaz same adresy przyznaja bezplatnie.
     Podobnie dzialajaca organizacja miala powstac w te wakacje w USA
     i byc moze stad sie wziela informacja w Twoim artykule o odplatnym
     przyznawaniu adresow przez IANA.
     Wspomniane przeze mnie zasady przydzialu adresow RIPE i APNIC
     realizuja od ok. 3 lat