Re: Jak reaguje konkurencja...

Autor: Leszek Bogdanowicz (bogdanow_at_cnt.pl)
Data: Tue 16 Sep 1997 - 16:49:39 MET DST

On Tue, 16 Sep 1997, Piotr Jakubczak wrote:

> Oczywiscie, sam chetnie sie dowiem. Mysle, ze powinien podac konkrety
> skoro zdecydowal sie na publiczne postawienie tak powaznych zarzutow.

Zapis w logach jaki pozostawil u nas host sun.onet.pl jest opublikowany na
stronie http://wp.cnt.pl/Zaklocenia/proba-wlamu.html

Zapis ten jednoznacznie pokazuje sekwencje dzialan wykraczajaca poza
normalne korzystanie z uslugi POP. Kazdy administrator po wykryciu
tego typu dzialan musi zalozyc, iz jest to pierwszy krok w dluzszej
sekwencji krokow zmierzajacych do wlamania na system. My tak zalozylismy i
dlatego odcielismy na firewall dostep do naszego serwera dla hosta
sun.onet.pl. Nastepnie opublikowalismy te logi z inerpretacja, iz byla
toproba wlamania.

Oto wypowiedz Macieja Maciejowskiego z firmy Optimus NET:

"Sep 10 20:07:10 hevelius ipop3d[12048]: connect from sun.onet.pl

tzn. ten kawalek loga dowodzi o probie wlamania hieheiheiheihe.. to ja
mialem juz z 10000000 prob wlamania.. ratunku polecicie mi jakiegos
fachowca ?"

To byla jedyna wypowiedz w sprawie proby wlamania ze strony pracownika
Optimus NET. Inne wypowiedzi koncetrowaly sie na innych opublikowanych
logach (w tych wypowiedziach pracownicy Optimus NET przyznali sie do
dzialan udokumentowanych przez logi. Nie bylo rowniez zparzeczenia iz
proba nie miala miejsca.

Pozdrowienia
Leszek

--
 ___
/   \  ___    Leszek Bogdanowicz         Centrum Nowych Technologii
|  |\ | |       bogdanow_at_cnt.pl         ul. Uphagena 2, 80-237 Gdansk
|  | \| |   tel/fax. (0-58) 455545      ** www.cnt.pl ** wp.cnt.pl **
\___/