Re: Mini netykieta grup news i list dyskusyjnych

Autor: Marco O'Polo (marco_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 09 Sep 1997 - 18:52:04 MET DST

Robert Slaski wrote:

> Obawiam się, że jak taki provider prowadzšcy serwer 'free' miałby
> jeszcze do kosztów admina dołożyć koszty rachunków telefonicznych (a
> niechby i do Australii) to szybko poszedłby z torbami (eee, tego, no....
> dyskami!)
> Poza tym nie problem jest nabroić i zaraz zmienić konto.
>
> Kwestia identyfikacji człowieka robi się coraz bardziej skomplikowana,
> proponuję przed założeniem jakiegokolwiek konta robić identyfikację DNA
> :)
>
> Ale to chyba nie jest dyskusja na polip, ani na nowe-grupy.
>
> Pozdrawiam,

Tez pozdrawiam. Jesli takie cos by nie chwycilo (a co widze nie nastapi,
faktem jest ze ktos za to placic musi) to zawsze mozna wysylac
identyfikator komputera, modemu lub karty. Taki przyklad byl podany w
ksiazce "Piepszony los kataryniarza" i to by chiba zadzialalo. Problem
lezy w oprogramowaniu i ludziach. Kazdy chce zakosztowac anonimowosci,
czyz nie mam racji?
Nie wiem czy to bedzie dobry przyklad ale najwyzej.
W ksiazce "Gra Endera" jest opisanych dwoje rodzenstwa, ktore pod
pseldonimami tocza bardzo inteligentne spory z rzadzacymi oraz z
autorytetami, zaczynaja byc szanowani i sluchani. Konczy sie to tak, ze
jedno z nich zostaje premierem. I to jest calkowita wolnosc, gdzie
jestes oceniany po czynach.

--
	Marco O'Polo
	mailto:marco_at_priv.onet.pl