Re: Serwery wirtualne WWW na ICM ktore niekiedy ida w malin

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 12 Aug 1997 - 12:07:58 MET DST

Dnia 12 Aug 97 o godz. 11:39, Szymon Sokol napisal(a):

> Równie "nieekologiczne" jest
> marnowanie IP na wirtualne serwery.

Co racja, to racja. Ale moim zdaniem trzeba tez wziac pod uwage "waznosc"
danego wirtualnego serwera, oraz to, na ile dopuszczalne byloby przypadkowe
trafienie przez uzytkownika na niewlasciwa strone.
Wyobrazmy sobie np. jakas uczelnie, ktora oczywiscie pod adresem
http://www.uczelnia.edu.pl/ ma swoja strone glowna, a rownoczesnie na tym
samym komputerze ktos - nieoficjalnie rzecz jasna :-) - uruchomil np. serwer
z propaganda anty-Microsoftowa, o adresie http://microsoft.glupi.ml.org/ :-)
Oczywiscie ten ktos nie ma najmniejszej ochoty, zeby jego dzialalnosc byla
kojarzona z uczelnia, i nie moze dopuscic do tego, zeby nawet przypadkiem
ktos, kto zapusci adres http://microsoft.glupi.ml.org/ trafil na strone
uczelni. Rzecz jasna na stronie uczelni nie ma tez i nie bedzie zadnego
linka do tego drugiego serwisu. Wiec te serwery *musza* byc na oddzielnych
IP. Jasne?
Ale jezeli oprocz microsoft.glupi ten ktos bedzie chcial postawic na swoim
serwerze jeszcze kilka stron "anty", typu np. nask.glupi.ml.org,
telepies.glupi.ml.org, itp. to moga one juz spokojnie byc na tym samym IP, i
miec linki nawzajem do siebie, prawda? :-))
Za oknem cieplo, slonce swieci, wakacje (chcociaz ja siedze w pracy bo mam tu
roboty od cholery i troche, to czuje sie bardzo wakacyjnie), wiec wybaczcie
taki troche zartobliwy list. :-)
3majcie sie!
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl