Re: Provider czy nie provider?

Autor: Andrzej Mikosz (amikosz_at_info.com.pl)
Data: Thu 24 Jul 1997 - 15:01:33 MET DST

Nie jest tak zle z tymi prawnikami.
Prawidlowa odpowiedz brzmi: "nie potrzebujesz koncesji na postawienie
serwera wirtualnego".
Prawda jest to, ze ustawa o lacznosci, ze wszystkimi koncesjami jest
kretynska (mowie to jako prawnik obslugujacy firmy dzialajace w internecie
i w TVK), jednak takiego super-kretynizmu jak koncesja na serwer wirtualny
czy utrzymywanie kont pocztowych to tam nie ma.
Niezaleznie od tego, usluga serwera wirtualnego i kont pocztowych jest
usluga telekomunikacyjna. W rozumieniu ustawy o lacznosci - to tylko
prawnicza (mam duzo krytycyzmu dla swojej grupy zawodowej) glupota mogla
cos takiego wymyslec - serwer w INTERNECie jest "urzadzeniem
telekomunikacyjnym!
Jednak mimo to - jestem gotow bronic tego stanowiska nawet przed Sadem
Najwyzszym (ktory i tak nic o sieci nie kuma): dla uslug, ktore nie
polegaja na laczeniu we wlasna siec innych podmiotow nie jest wymagane
uzyskanie koncesji.
Pozdrawiam
Andrzej Mikosz
> Swietnie, wiec jestem "dostawca internetu" jesli oferuje swoje lacze moim
> klientom?
Tak jestes

> : : Czy jesli na moim ukochanym komputerku zaloze kilka kont dla znajomych plus
> : : kilka stronek, to juz jestem providerem? A moze musze oferowac dostep
> : : poprzez ppp, aby potraktowano mnie jako providera.
Nie nie jestes
> : Dokladniej to koncesje musisz posiadac na transmisje danych.
> : Zalozenie kont dla znajomych raczej [opinie prawnikow
> : sprzeczne] koncesji nie wymaga.
Takze nie wymaga komercyjne zalozenie kont.
> : Wystawienie puli modemow z ppp i polozenie sieci do innych mieszkan
> : to juz transmisja danych pelna para :-)
Niestety tak, choc to kretynizm