Re: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_it.com.pl)
Data: Sun 20 Jul 1997 - 07:19:44 MET DST

Slawek wrote:

> Ja bym sie panie Jarku bez Pana pomocy nigdy tego nie dowiedzial pewnie ale
> wracajc do sprawy jaki jest dzis sens osobnej jak to pan nazywa rejestracji
> tych intytucji?
> Gdzie cel wyrozniania not-for-profits i uczelni od "comercialnych firm"?

Hm, znam dwa powody:
1. Techniczny - zeby zbytnio nie przeciagac name serwerow, ale w koncu
co to obchodzi czlowieka, co sobie rejestruje domene - on "placi i
wymaga".
2. Dodatkowej informacji o serwerze, wlascicielu konta pocztowego. DNS
to chyba wynaleziono tez w podobnych celach patrzac z punktu widzenia
zwyklego uzytkownika.
oraz dodatkowy - trzeci
3. Zwyczajowy. Tak kiedys zostalo postanowione, ludzie sie przyzwyczaili
i po co zmieniac? "If aint't broke don't fix it" - im jestem starszy i
wiecej wiem, tym bardziej jestem za ograniczeniem ilosci bezsensownych
zmian. System domen funkcjonalnych jest bardzo prosty, estetyczny i
pozwala na rozszerzenia - na przyklad dodanie nowych specjalistycznych
domen drugiego poziomu.

Jaroslaw Zielinski
http://winter.it.com.pl/ - Wiadomosci Internetowe