Re: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: piotr pogorzelski (piotr.pogorzelski_at_ippt.gov.pl)
Data: Wed 09 Jul 1997 - 08:49:54 MET DST

DN> Reklama kosztuje. Taka niewielka firma nie zareklamuje sie w telewizji
DN> pulicznej, bo zwyczajnie jej na to nie stac. Wykupi drobna reklame w
DN> prasie lub lokalnych mediach. Dlaczego akurat w internecie nie maja
DN> panowac zdrowe zasady rynkowe? Jezeli uznamy, ze wszyscy maja prawo do .pl
DN> to straci ona jakakolwiek wartosc reklamowa.

Dlatego, ze NASK otrzymal delegacje domeny .pl bynajmniej nie w celach
zarobkowych.

A skoro mowa o zdrowych zasadach rynkowych, trzeba wpierw zrobic przetarg na zarządznie
domena pl. Dopiero wtedy mozna mowic o "zdrowych zasadach rynkowych".
Tylko dla kogo maja isc zyski ? Internic ? Rząd ? Rozdac sierotom ?
Dlatego oplaty za domene powiny pokrywac rzeczywiste koszty jej obslugi.
Nic ponadto.

DN> W tej chwili, przed masowa rejestracja w .pl chronia tylko jakies
DN> niepisane zasady i przyzwyczajenia, ktorych jedni wyzbyli sie wczesniej
DN> niz inni.

Raczej bezwlad InterNICu, z ktorym rozmawia sie mniej wiecej tak samo jak
z polskimi sądami. No i bezwlad samych sądow.

DN> Ja nie jestem przekonana, czy nalezy w ogole traktowac nazwy internetowe
DN> jako towar reklamowy, ale byc moze do tego wszystko zmierza.

DN> A propos milionera, zwykle tak jest, ze ceny gruntow w centrum sa
DN> najdrozsze - nie dlatego, ze ktos tak sobie wymyslil - to ta sama zasada
DN> rynkowa:-)) Jesli nie zamieszka on przy niej, to tylko dlatego, ze jest za
DN> glosno lub niewygodnie i ze lepiej nadaje sie na biuro.

Tylko ze grunty w centrum do kogos naleza. Nask pewnie tez nabierze niedlugo
prawa do domeny pl, przez zasiedzenie.

I nie porownujcie domen do dzialki w centrum. Jesli juz, to do adresu przynaleznego
tej dzialce.

--
piotr pogorzelski