Re: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 08 Jul 1997 - 08:31:27 MET DST

dorota_at_math.amu.edu.pl (Dorota Nicewicz-Modrzewska) wrote:

[O tym ze sa domeny funkcjonalne i terytorialne]

> [...]
>internecie "wychodzilo z NASKu". Pytam sie nie o zrodlo instytucjonalne
>lecz o zrodlo "intelektualne" tego pomyslu. Widocznie moje zaangazowanie
>w pracy NASKU nie bylo az tak duze aby znac przyczyny tak "drastycznej"
>decyzji. Moze jednak ktos kto o tym decydowal czyta te liste?
>
>Ponadto, z tego co pamietam, Tomku, byles najwiekszym zwolennikiem
>calkowitego przejscia na system regionalny. Do niedawna jeszcze,
>dopytywales sie mnie kiedy Uniwersytet Poznanski przejdzie wreszcie do
>poznan.pl. Moze wiec lepiej znasz przyczyny decyzji NASK?

No tak. tylko czemu NASK opracowal taka strukture oplat za domeny,
ze byle firemce oplaca sie zalozyc wlasna domene w struktorze glownej pl ?
przeciez rejestracja takiej domeny (KRZYCZE) KOSZTUJE MNIEJ NIZ SREDNIA
KRAJOWA PLACA (Koniec wrzasku:) . moze ktos w NASK powinien sie puknac
w czolko i podniesc oplate za domene bezposrednio w pl do jakiejs
wystarczajaco duzej wielkosci ? i zeby umieszczenie domeny bezposredno
w pl wiazalo sie z oplata stala a nie jednorazowa.

ps: na zalozenie domeny bezposrednio w pl stac jest praktycznie kazda
    prywatna osobe. oczywiscie odpadaja osoby najnizej zarabiajace.
    wg. mnie na domene bezposrednio w pl powinno byc stac jedynie bardzo
    duze firmy, i bardzo duzych operatorow.

--
/===================================\    oOOo   http://www.agh.edu.pl/ogonki/
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\            P.S.O.
| Grzegorz Szyszlo   mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |