Re: KOMUNIKAT PSI: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Michal Szokolo (msz_at_vr.pl)
Data: Sat 05 Jul 1997 - 17:17:03 MET DST

Wojtek Sylwestrzak wrote:

> In pl.listserv.polip Michal Szokolo <msz_at_vr.pl> wrote:
> : > Nie myslisz, chyba, ze DNS istnieje po to, zeby go sobie wykorzystywac
> : > do marketingu ?
>
> : Nie. Istotnie, nie taki był cel tworzenia DNS-u. Można jednak w pewnym
> : ograniczonym zakresie użyć go do tego NIE SZKODZĽC reszcie sieci. Np.
> [...]
>
> Ja wiem, ze 'mlody polski kapitalizm' etc , ale naprawde nie na wszystkim
> trzeba koniecznie zarabiac. Do prezentacji firmy i marketingu znakomicie

Jesli adres kojarzy sie z nazwa firmy lub nazwa, pod ktora ona dziala,
to juz jest to wstep do marketingu. Nie chodzi o adresy w rodzaju
www.kupuj.tylko.w.firma.pl (to juz by bylo przegiecie)...

> moga sluzyc strony WWW, ale nie DNS, adresy IP etc. Troche umiaru...

Alez mam umiar, chce jedynie miec domene nazwa-firmy.pl lub
nazwa-handlowa-firmy.pl (*) - co jest w pewnym stopniu marketingiem. Ma
przeciez ulatwiac klientom trafienie na firmowe WWW, przez kojarzenie
nazwy domeny z nazwa firmy.

Moze tez wyjasnie, ze dla mnie "uniemozliwianie wykorzystania
marketingowego" kojarzy sie z odgornym przydzialem nazw domen, z niczym
sie nie kojarzacych - cos jak dawanie studentom kont z username=nr
indeksu (mozna. ale nie chcialbym tak miec).

(*) przypominam, ze niektore firmy wystepuja normalnie pod inna nazwa
niz ta zarejestrowana, np. Polkomtel->Plus GSM, PTC->Era GSM.

> Tym bardziej, ze jak juz pisalem, adres bezposrednio w .pl nie swiadczy
> zbyt kozystnie o firmie...

Jak juz pisalem - jak komu. Zdania SA podzielone.

> Swoja droga, czy wg Ciebie uczelnie tez powinny sie rejestrowac w .pl ?

Jesli CHCA i o ile rozwiaza kwestie podobienstwa lub identycznosci
skrotow... Mnie by nie np. agh.pl czy sggw.pl nie przeszkadzalo - choc,
wiedzac ze wiekszosc porzadkowych to ludzie z .edu.pl, troche by mnie to
zdziwilo.

Z drugiej strony, w Reichu tak robia i jakos im to pasuje.

--
          //  \/  \\  >>  //==    VR.pl Uslugi Internetowe