Re: IBM 360/370

Autor: Andrzej Resztak (resz_at_helios.man.lublin.pl)
Data: Thu 03 Jul 1997 - 12:54:10 MET DST

In pl.listserv.polip Piotr Strzyżewski <gucio_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:
: Andrzej Resztak wrote:
: >
: > In pl.listserv.polip Piotr Strzyżewski <gucio_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:
: >
: Ja wcale nie zamierzam sie za ten zlom zabierac. Po prostu nie lubie
: banalnych rzeczy wiec postanowilem, ze na laboratorium z Programowania
: Komputerow napisze przynajmniej interpreter assemblera tej maszyny, a
: poniewaz szkoda byloby to pozniej tak zostawic to postanowilem pozniej
: rozwinac to w emulator IBM 360/370. Ksiazke do assemblera tej maszyny
: mam wiec to nie powinno byc trudne, ale do napisania emulatora potrzebna
: mi bedzie szersza wiedza na ten temat. Jezeli uwazacie, ze jestem
: szalony to powiedzcie.

jestes szalony :). JEsli chcesz napisac taki emulator calej
maszyny by moc uruchmoic kompilatory (PL/I czy cobol) to byc
moze by sie komus przydalo kto chce uciec od tego sprzetu,
a nie potrafi przeniesc oprogramowania na inny system.
Ale do tego trzeba znac architekture tych maszyn, miec
do nich dostep, przeprowadzic mnostwo prob. Instrukcja asemblera
to nie wszystko, trzeba znac odwolania do systemu
(wekszosc SVC ze szczegolami) i/lub programowanie kanalowe.
Tak, ze sam interpreter wystarczy, ale jak zamierzasz to testowac?
I chociaz prawdopodobnie ta grupe czyta wiele osob znajacych
lepiej lub gorzej architekture maszyn IBM 370 to nie jest temat
na te grupe. Nie daje zadnego Followup-To gdyz nie chce decydowac gdzie.

Andrzej Resztak