Re: KOMUNIKAT PSI: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Michal Szokolo (msz_at_vr.pl)
Data: Mon 30 Jun 1997 - 13:01:04 MET DST

Jaroslaw Zielinski wrote:

> Ja, przyzwyczajony amerykanskim zwyczajem, jak szukam firmy komercyjnej,
> to wpisuje com.pl, a nie .pl ani lublin.pl.

Ja, nauczony trendami polskimi, zaczynam od .pl.

>I mi tez adresy w .pl
> kojarza sie ze zlym smakiem lub z nieznajomoscia Internetu jak na
> przyklad prezydent.pl zamiast prezydent.gov.pl.

Domeny bezposrednio w .pl wcale IMHO nie oznaczaja "nieznajomosci
Internetu". Jest to kwestia ustalenia (mam nadzieje, ze dobrowolnie i
ewolucyjnie) okreslonego systemu. Niemcy maja wszystko w .de - nie znaja
Internetu? Inni maja system domen funkcjonalnych - czy to oznacza, ze
*tylko z tego powodu* lepiej znaja?

> Czy mozna to jeszcze zmienic? Mozna. Firmy majace adresy w .pl moga

Technicznie rzecz biorac, mozna. Ale najbardziej zainteresowanym
odpowiada .pl i koniec.

> wykupic sobie domeny com.pl (150 zl to zadne pieniadze - jeden
> reprezentacyjny obiad dla dwoch osob) i uzywac ich na zewnatrz, w
> reklamach i na wizytowkach. Tylko trzeba chciec.

Ale wlasnie o to chodzi, ze chec jest do .pl a nie do .com.pl.

> PS. Prestizowy jest dla firm internetowych adres w net.pl. A ile firm go
> ma?

Jak to od pewnego czasu widac, tez wola .pl...

--