Re: KOMUNIKAT PSI: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Michal Szokolo (msz_at_vr.pl)
Data: Mon 30 Jun 1997 - 00:58:18 MET DST

Maciek Sniezek wrote:

> Niestety ostatnio obserwuje jakas dziwna maniere: providerzy rezygnuja
> z xxx.com.pl na rzecz xxx.pl (Medianet, Internet Technologies). Nie
> wiem na czym to polega, chyba jeden zaczal, a reszta nie chciala byc

Glownie o to. Adres bezposrednio w .pl postrzegany jest przez wielu jako
bardziej prestizowy i latwiejszy do zapamietania. A skoro oni maja, to i
ja chce. A co to, ja gorszy?

> gorsza... Trudno teraz bedzie przekonac ich do powrotu. Chyba, ze
> nakazem odgornym.

Popartym policja i donosami do US. Nic mniejszego nie zadziala :-)

Technicznie wystarczy odmowic przedluzenia rejestracji. Podniesie sie
wrzask, ale wrzask na NASK nie dziala. Tylko potrwa to rok, zanim sie
skoncza obecne rejestracje.

> To nie ma moim zdaniem zwiazku z rownymi i rowniejszymi. Z tego co

I tak i nie. Sytuacje mozna postrzegac tak, ze sa "rowniejsi", ktorzy
sie podlaczyli tydzien wczesniej i mieli .pl bez problemu i "rowni",
ktorzy juz tak dobrze nie maja.

> wiem to zalezy po prostu od pieniedzy. Ale nie znam sie, sa tu osoby
> bardziej upowaznione do tego typu sadow.

Co do kwestii pieniedzy (w tym przypadku chyba "kopertowych") - nie
wiem, nie slyszalem, ale sa kombinacje typu duzo uporu + cyrograf
"podlaczymy trzy oddzialy w terminie do...".

Podsumowujac *moj* oglad sytuacji:

Rozwiazanie jest "wszyscy chetni albo nikt". Wszelkie proby definiowania
komu sie nalezy/nie nalezy .pl, kto zasluguje/nie zasluguje itp zawsze
beda zarzewiem konfliktow. Tudziez uwag w rodzaju "a ja mam firme, 100
oddzialow w Polsce ale tylko centrale na stale podlaczona - dlaczego nie
moge?".

Popieram (i nie tylko ja) opcje "wszyscy chetni" (czyli wolnosc), ale
zgodzilbym sie i na "nikt" (czyli rownosc).

--