Re: KOMUNIKAT PSI: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Michal Szokolo (msz_at_vr.pl)
Data: Sat 28 Jun 1997 - 00:41:57 MET DST

Tomasz Kokowski wrote:

[...]

> Spotkanie odbedzie sie z inicjatywy PSI wyrazonej propozycja
> przedlozona Dyrektorowi JBR NASK przez Prezesa PSI w czasie
> spotkania obytego podczas konferencji "Miasta w Internecie", ktora
> odbyla sie w Tarnowie w dniach 11-14 czerwca 1997 roku. Bezposrednia
> przyczyna wystapienia z taka inicjatywa przez PSI byly sygnaly
> dotyczace zamiaru wprowadzenia zmian w regulach rejestracji
> domen internetowych w domenie krajowej jakie JBR NASK zamierzala
> wprowadzic bez konsultacji. W wyniku dwustronnych ustalen przyjeto, ze

Co tak nagle spowodowalo zainteresowanie? Kiedy poprzednio NASK zmienial
sobie regulamin rejestracji domen, jakos nikogo to nie ruszalo...

Czy tez moze chodzi o plotki o liberalizacji, ktora jest nie w smak
pewnym srodowiskom opiniotworczym?

[....]

> W spotkaniu udzial potwierdzili:
>
> 1. Ministerstwo Lacznosci
> 2. JBR NASK
> 3. PSI
> 4. Operatorzy prywatni

Tzn kto? ISP czy sieci typu Telbank? Bo nie wiem czy rozumiec to w
ujeciu ustawy czy normalnym...

> 5. CST POLPAK
> 6. Biuro Nowych Uslug TP S.A.
> 7. Rada Uzytkownikow NASK
>
> Dyrektor JBR NASK nie wyrazil zgody na zaproszenie reprezentanta
> porozumienia sieci Miejskich budujacych krajowa siec kregoslupowa
> E3 (34 Mb/s).

Czyli wiemy juz, kto tu rzadzi... Pewnie na nastepne spotkanie nie
zostana zaproszeni ci, ktorzy na tym wyraza zdanie inne niz NASK. Bo i
po co, tylko by przeszkadzali.

> Odbywajace sie z inicjatywy PSI spotkanie spotyka sie z wczesniejsza
> inicjatywa Ministerstwa Lacznosci, ktore zaprosilo PSI do konsultacji
> w sprawie domen internetowych w Polsce przesylajac stosowne pismo

Czy dobrze rozumiem - ministerstwo tez chce sobie porzadzic domenami?
Koncesja na posiadanie domeny? (brrrr!)

> Prezesowi PSI wraz z kopia materialow ze spotkania dministratorow
> domen krajowych jakie mialo miejsce w dniach 30/04-1/05 1997 roku
> w Genewie i poswieconego propozycjom wypracowanym przez ISOC i
> Ad Hoc Committee. Aktualnie Zarzad PSI pracuje nad przygotowaniem
> propozycji w tej sprawie.

Kiedy mozemy sie spodziewac konkretnego stanowiska? I czy jak to bywalo,
bedzie to objawienie zdania zarzadu czy tez wynik np ankiety wsrod
czlonkow?

> Zarzad PSI zdaje sobie sprawe z trudnosci jakie wynikaja z
> podjecia tego problemu ale ma nadzieje, ze waga problemu
> pobudzi wszystkich zainteresowanych do wlaczenia sie w prace
> majace na celu wypracowanie mechanizmow i procedur
> dotyczacych domen internetowych w Polsce. W zwiazku z powyzszym Zarzad
> PSI proponuje zorganizowanie odpowiedniej grupy roboczej tym bardziej,
> ze proby opracowania materialow w tej sprawie mialy miejsce
> w przeszlosci i wydaje sie, ze moglyby stac sie materialem bazowym do
> rozpoczecia prac.

Czarno to widze... Dotychczasowe dyskusje ustalily jedynie, ze
zwolennicy roznych opcji nie moga sie nijak pogodzic. Wygrali
"porzadkowi" ze wzgledu na koneksje.

Co gorsza, spor jest czysto ideologiczny. (o przepraszam - to tez sie
juz udalo ustalic).

> Osoby chcace wziac udzial w pracach grupy roboczej proszone sa o
> zglaszanie sie droga elektroniczna na adres: dns_at_psi.org.pl.
> Grupa jest otwarta dla wszystkich chetnych chcacych sie wlaczyc
> w jej prace.

I znow, tym razem w ograniczonym gronie, nastapi spor czy rejestrowac w
.pl czy nie. Znow nic z niego nie wyniknie... Nie moge sie doczekac tej
zabawy.

PS.
 Jesli ktos uwaza, ze moje uwagi sa zlosliwe i podyktowane
partykularnymi interesami - ma racje.

--
          //  \/  \\  >>  //==   Byly(?) czlonek PSI...