Re: "siec korporacyjna" NASKu (bylo: Lacze NASK do USA ---> KBN)

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Fri 27 Jun 1997 - 00:07:40 MET DST

In pl.listserv.polip Michal Jankowski <michalj_at_fuw.edu.pl> wrote:
: Bardzo ladnie nam sie dyskutuje, ale ja ciagle nie mam najbledszego
: pojecia, co to jest ta rzekoma siec korporacyjna, na ktora NASK cos
: przelaczyl...

: Jak rozumiem, kable sa te te same co zawsze (i zreszta naleza do
: TPSA). Wiec co sie zmienilo?

O ile rozumiem chodzi z jednej strony o strukture formalna
(wiekszosc MANow podpisalo z NASK porozumienie o sieci korporacyjnej
'dla nauki'). Slowo 'korporacyjna' pochodzi tutaj albo z cennika NASK
(taka usluga nazwana - 'siec korporacyjna' - innymi slowy prywatne
kanaly relizowane w oparciu o FR). Ja bym to raczej traktowal w kategoriach
nowomowy.

Jesli zas chodzi o same polaczenia to poszczegolne MANy same szacowaly
jaki im beda potrzebne w poszczegolnych relacjach CIR-y. I przypuszczalnie
czesto niedoszacowaly, bo:
1. nie pomyslaly, ze w czesto praktyce bedzie CIR=EIR :-(
2. szacowaly to dawno i nie przewidzialy rozwoju,
   a siec 'korporacyjna' zostala uruchomiona dopiero ostatnio
3. jakies inne powody ... ?

Oczywiscie to moje tylko spekulacje.

--w