Re: Dziwy ?

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_rymunda.torun.pdi.net)
Data: Wed 18 Jun 1997 - 13:05:24 MET DST

Jaroslaw Lis <lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
> Rafal Maszkowski <rzm_at_rymunda.torun.pdi.net> wrote:
> : Jaroslaw Lis <lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
> : > Tylko - gdzie sie to zmienia pod Linuxem? I w G95?
> : Fragment tcpblasta z przykladami: [...]
> : Default ustawia sie przy kompilacji. W 2.1 pewnie bedzie sie to robic
> : przez /proc, chyba ze juz jest w /proc/sys/net/core .
> No tak. nie najwygodniejsza forma do eksperymentow...

Mozesz uzyc tcpblasta w calosci (ftp://ftp.torun.pdi.net/pub/blast/),
tylko z umiarem...

> [...]
> : juz jest wielkosci MTU, wiec nie powinno robic roznicy.
> Ale chodzi o ilosc. Powiedzmy 10 z Warszawy ustawi 64KB, zaczna
> sciagac o 6 rano, i owe 640 KB bedzie musial pomiescic w buforach jeden
> router, bo waskie gardlo jest na modemach. a o 14 przepelni sie pamiec
> w routerze do Polski, bo bedzie musial setke sciagajacych z kraju obsluzyc.
> A mam podejrzenia jak to jest w praktyce - czy jak zgubi sie jeden pakiet,
> czy tylko on jest retransmitowany, czy od razu wszystkie nastepne.
> A to roznica czy wyslac trzeba 64 czy 8KB danych...

Pewne jest, ze siec mozna zapchac, ale to nie dziala w ten sposob. Lokalny
bufor TCP nie wplywa bezposrednio na bufory w routerach, chociaz
ustawienie go na wiekszy spowoduje wieksze tempo nadsylania pakietow,
wieksza zajetosc pamieci itd. Wydaje mi sie, ze i tak wiele programow
zwieksza rozmiar bufora (chyba mirror tak robi, ftp tez powinno).

Retransmitowane sa poszczegolne pakiety (typowo 1500 B). Bufor to tylko
wejscie do kolejki i wplywa na podawana zwrotnie wielkosc okna, co pozwala
z kolei wyslac wieksza porcje pakietow w z drugiej strony w ciemno, ale
nie angazuje to pamieci routera propocjonalnie do wielkosci okna tylko
CPU proporcjonalnie do tempa pakietow.

O TCP/IP sa RFC 791-793. Dosc latwa lektura.

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_torun.pdi.net           http://www.torun.pdi.net/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec