Dziwy ?

Autor: Piotr A Dybczynski (dybol_at_phys.amu.edu.pl)
Data: Mon 16 Jun 1997 - 08:08:08 MET DST

Witam,
Moze ktos wytlumaczy mi przystepnie nastepujace zjawisko:

Mam do sciagniecia z USA kilkaset megabajtow danych naukowych.
Uzywam do tego Netscape pod Linuxem na PC.

Moje dane sa w porcjach po 5-9 megabajtow.

Na poczatku sciagalem jedna paczke, gdy skonczylo sie druga itd.
Ale gdy ktoregos dnia transfer wzrosl do 5.5 KB/s (przed 7:00
u nas) zaryzykowalem i zainicjowalem drugi transfer jednoczesnie.
I co?! I dla dwoch jednoczesnie sciaganych zbiorow trasfer byl nawet
jeszcze troszke wiekszy zamiast polowy, ktorej sie spodziewalem.

I BYLY TO FAKTYCZNE PREDKOSCI, W TYM SAMYM CZASIE SCIAGNALEM DWA RAZY TYLE
CO PRZEDTEM. Po chwili uruchomilem wiec jednoczesne sciaganie siedmiu
zbiorow I TO SAMO!

Pisze o tym na liste polip bo i madrych tu jakby wiecej niz gdzie indziej
(bez obrazania kogokolwiek) i niektore, przychodzace mi do glowy
rozwiazania zagadki dotycza jakiejsc polityki sterowania laczem do USA.

Dzieki z gory za wyrozumialosc jesli sprawa nie warta duzych liter ;-)

Pozdrowienia, PAD

  Piotr A. Dybczynski, e-mail: dybol_at_phys.amu.edu.pl,
             Astronomical Observatory, A.Mickiewicz University
  tel +48.61.679670, Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND