Re: NASK i .pl

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 12 Jun 1997 - 00:46:41 MET DST

Wojciech Kaszycki <netx_at_seges.pl> wrote:
: W marcu tego roku po "drodze przez mękę", NASK zarejestrował mi domenę
: seges.pl.
: Napisałem "drodze przez mękę", gdyż problemem była niejasność przepisów
: w NASK.
: Mianowice kto powiedział, iż "posiadanie własnego łącza stałego do
: Internetu" nie jest równoważne z postawieniem serwera u dowolnego
: provider'a i połączenie go za pomocą sieci ethernet ?. W sumie TP SA lub
: NASK to także providerzy, więc jaka jest różnica pomiędzy wykupieniem
: łącza dzierżawionego u jednego z nich, a wykupieniem podłączenia kablem
: ethernetowym u któregoś z providerów ?
: No cóż, ale dla panów z NASK jest to różnica.

Naprawde uzyto takich sformulowan? Toz to wola o proces sadowy.
Ale czy naprawde o to chodzilo? Jak weryfikowano fakt posiadania
lacza?

: W jakiś sposób jednak udało mi się w końcu zarejestrować tę domenę.
: Warunkiem utrzymania jej było posiadanie przez firmę łącza gdzieś poza
: Warszawą (mimo posiadania podłączenia kablem ethernetowym np. w
: Poznaniu).

No coz - prosta zasada ze do .pl trafiaja nazwy o znaczeniu OGOLNOPOLSKIM,
a nie najmniejszy sklepik. Rzecz gustu, ale osobiscie uwazam za sluszne.

: Parę dni temu wysłałem do Panów w NASK formularz, w którym opisałem
: dosyć dokładnie, posiadane przez nas łącze dzierżawione o przepustowości
: XX do miejscowości YY. Niestety to nie rozwiązało problemów. Panowie z
: NASK chcą się bawić w Urząd Skarbowy - zażyczyli sobie faktur, umów.

Rozumiem. Tak weryfikowano. Ale przeciez masz chyba ze swoim providerem
umowe na swiadczenie podlaczenia? To ja przedstaw i po klopocie.

No chyba ze sie myle, i instytucja "ogolnopolska" musi byc koniecznie
przylaczona przez teleinformatyczna linie dzierzawiona lub swiatlowod?
A moze krytyczne jest zeby polaczenie oddzialow firmy bylo dokonane
przez jedynie slusznego operatora NASK?
A moze ktos z nasku wreszcie sie ujawni i opisze algorytm sprawdzania
"jakosci" lacza abonenta?

: Delegacja (istniejącej już domeny) ma zostać skasowana dnia 16.06.
: Hmm.. w ten sposób zostanie pozbawionych dostępu do usług internetowych
: 11 firm i około 52 użytkowników prywatnych. Z tego co wiem, to także
: wykroczenie w świetle międzynarodowych przepisów dotyczących
: Internetu...

Oficjalne pisemko zadajace pokrycia strat w wysokosci xxxx zl
w zwiazku z decyzja nr ../97, wyslane listem poleconym, ma spora
moc :-).

J.