NASK i .pl

Autor: Wojciech Kaszycki (netx_at_seges.pl)
Data: Tue 10 Jun 1997 - 21:58:18 MET DST

Cześć!

Chciałbym o czymś napisać, ponieważ czuję się bezsilny i liczę na czyjąś
pomoc.
W marcu tego roku po "drodze przez mękę", NASK zarejestrował mi domenę
seges.pl.
Napisałem "drodze przez mękę", gdyż problemem była niejasność przepisów
w NASK.
Mianowice kto powiedział, iż "posiadanie własnego łącza stałego do
Internetu" nie jest równoważne z postawieniem serwera u dowolnego
provider'a i połączenie go za pomocą sieci ethernet ?. W sumie TP SA lub
NASK to także providerzy, więc jaka jest różnica pomiędzy wykupieniem
łącza dzierżawionego u jednego z nich, a wykupieniem podłączenia kablem
ethernetowym u któregoś z providerów ?

No cóż, ale dla panów z NASK jest to różnica.

W jakiś sposób jednak udało mi się w końcu zarejestrować tę domenę.
Warunkiem utrzymania jej było posiadanie przez firmę łącza gdzieś poza
Warszawą (mimo posiadania podłączenia kablem ethernetowym np. w
Poznaniu).
Parę dni temu wysłałem do Panów w NASK formularz, w którym opisałem
dosyć dokładnie, posiadane przez nas łącze dzierżawione o przepustowości
XX do miejscowości YY. Niestety to nie rozwiązało problemów. Panowie z
NASK chcą się bawić w Urząd Skarbowy - zażyczyli sobie faktur, umów.
Cóż, nie każdy musi znać prawo... i każdemu wolno żartować, a RFC
przecież napisał Mickiewicz... i to nie przepisy tylko wiersze...

Delegacja (istniejącej już domeny) ma zostać skasowana dnia 16.06.
Hmm.. w ten sposób zostanie pozbawionych dostępu do usług internetowych
11 firm i około 52 użytkowników prywatnych. Z tego co wiem, to także
wykroczenie w świetle międzynarodowych przepisów dotyczących
Internetu...

Liczę na pomoc...

W.Kaszycki
email : kaszycki_at_arrakis.cs.put.poznan.pl