Re: lacznosc z siecia TP

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_rymunda.torun.pdi.net)
Data: Mon 02 Jun 1997 - 02:12:30 MET DST

Jaroslaw Lis <lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
> [...]
> : łącze. Niestety nie ma informacji o obciążeniu łącz w WWW, a dostęp przez
> : SNMP jest zablokowany. Muszę więc przyjąć na wiarę diagnozę podaną przez
> : NASK i TP. Jeżeli rzeczywiście łącze w ciągu dnia zapycha się w 100+% to
> : lepiej będzie je wyłączać w momencie kiedy straty pakietów przekraczają
> : 15% i przełączać routing na USA. Pracuję w 4 miastach równocześnie i od
> : miesiąca nie mogę normalnie pracować z powodu gubienia pakietów.
> Czasem mozesz sprawdzic sam. Zrob traceroute, namierz oba konce bramki
> i pingiem sprawdz ile % gubi sie do obu stron.

Sprawdzam co dzien. Zreszta nie musze sprawdzac, czuje pod palcami.

> : Wg mnie jest to BARDZO POWAŻNA AWARIA.
> Jak slyszales to nie awaria tylko stan celowy :-).
> : A czym jest spowodowana mało mnie obchodzi,
> : zwłaszcza, że zablokowano nam możliwości niezależnego sprawdzenia.
> KIedy wlasnie powod jest najistotniejszy. Ciekaw jestem jak NASK wytlumaczy
> ze nie chce poszerzyc najtanszego lacza. A jak wytlumaczy fakt ze
> pakiety do atm.com.pl musza do TPSA trafic przez Waszyngton?

Jezeli jest to celowe to zapewne jedna firma chce udowodnic drugiej,
ze reszta pl moze sie obyc bez lacznosci z nia. Nie sugeruje, ktora to
firma, po kazdej z tych 2 mozna sie spodziewac...

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_torun.pdi.net           http://www.torun.pdi.net/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec