Re: Ciekawostki z NASK

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 24 Apr 1997 - 15:04:47 MET DST

On Thu, 24 Apr 1997 10:38:20 +0200, Wojciech Myszka
<W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl> wrote:

> Ja nie potrafie powiedziec, czemu nie jestesmy podlaczeni do
> europejskiego backbonu. Ja nie potrafie odpowiedziec czemu nie moze byc
> lokalnych bramek TPNET <-> NASK.

Nie slyszales odpowiedzi? Kabel do Warszawy juz jest, a dodatkowe
interfejsy do lokalnych routerow trzeba by dokupic....
W dodatku dochodza problemy kto kogo ma obciazyc za przelatujace
pakiety.
W zasadzie to TPSA nie zalezy na lokalnych bramkach, NASKowi tez
niepotrzebne, zostaje chyba czekac na jakies przyszle czasy, gdy bede
mogl zadwonic do jednego z dziesieciu providerow, i dam zarobic temu
ktory da mi najlepsze warunki.

> Nie wiem czemu TPSA moze miec
> polaczenie kablowe do USA a NASK musi miec polaczenie satelitarne.

No coz - satelita dla NASKU jest dwa razy tanszy. Dla TPSA widac kabel
po cenach wlasnych jest dwa razy tanszy.

> Zasmucony nieco, pozdrawiam serdecznie.
> PS HURAAAAA!!! Moj koszmarny sen sie spelnia. Zaczynam wierzyc w sny :-(

A moje zasmucenie wzrasta. Widze mianowicie jeden prosty sposob
rozwiazania takich problemow: trzeba zlikwidowac konkurencje, stworzyc
jeden monopol Internet Polska SA, i juz sie problemy laczenia przez US
skoncza :-)

J.