Re: Konto na FREE

Autor: Cezar Cichocki (cezar_at_paskud.cyber.com)
Data: Fri 04 Apr 1997 - 17:06:15 MET DST

VTAM!

Jarek Lis <lis_at_spamfilter.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
: Szymon Sokol <szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl> wrote:
: : Konta na free.polbox.pl, zwłaszcza w połączeniu z dostępem via TPSA,
: : są anonimowe. [..]
: : Wydaje mi się, że udało mi się to udowodnić wczorajszym żartem
[ciach]
: : Ja również wysłałem z tych adresów postingi. [...]
[ciach]
: Zauwaz ze do wyslania falszywego listu wcale nie trzeba miec
: falszywo-anonimowego konta pocztowego.

Wszystko pieknie Jarku. Dla Ciebie, Szymona czy (nie przymierzajac) mnie ;)
wyslanie fake-maila jest trywialne. Podejzewam ze znajdzie sie jeszcze pare
setek ludzi ktorzy potrafia to zrobic. Ale konto na free.polbox moze sobie
zalozyc kazdy i w sumie moze sobie wybrac dowolny identyfikator (minus te,
ktore sa juz zarejestrowane w systemie). Nie bez kozery uzwazam to za duze
zagrozenie. Pamietam efekty glupiego dowcipu, owoz szef jednej z malych
firm dostal list sygnowany przez Prezydenta USA z zadaniem natychmiastowej
zaplaty $$$ za wykorzystywanie sieci. Facet piorunem odcial firme od sieci
i do dzisiaj nie pozwala uzywac modemow. Na pierwszy rzut oka powiecie:
"LAMER!" albo "trzeba bylo wytlumaczyc ze to byl dowcip". Ale facet nie
dawal sobie wytlumaczyc ze to dowcip, na sieci sie nie znal i jak wiekszosc
starszych ludzi bal sie jej troche. Po prostu przestraszyl sie i juz.
A teraz wyobrazci obie, ze ktos zaklada konto o nzwie np PCK i wysyla
spam'a o biednej dziewczynce, ktora potrzebuje milion dolarow na operacje,
no i wlasnie szukaja pieniedzy. Ilu ludzi wiedzionych nazwa PCK da sie na
to nabrac? Jezeli nawet tylko jedna, to i tak o jedna za duzo. A zalozone
np w trakcie Wielkiej Orkiestry Swiatecznej pomocy konto "Owsiak" i nastepny
spam? Nagorsze jes to, ze facio wcale nie musi chciec na tym zarobic. Ot, dla
zartu poda jako numer konta bankowego prywatny rachunek ROR Szymona. I co
wtedy? W jaki sposob bedziesz w stanie Szymoni udowodnic "smutnym panom"
ktorzy za cholere nie wiedza jak ta cala siec dziala, ze nie jestes zlodziejem?
Osobiscie jestem przeciwny serwisom typu free.polbox. Konto rownie dobze mozna
sobie zalozyc za 10 - 15 zl (tylko mail) u wielu providerow.
Cezar

p.s. Swoja droga Szymonie byc moze wlasnie podsunales jakiemus palantowi
pomysl jak komus utrudnic zycie. :(

: J.