Re: Kraków - warszawa ?!

Autor: Dariusz Wichniewicz (darekw_at_atm.com.pl)
Data: Wed 02 Apr 1997 - 17:05:22 MET DST

Zasada dzialania tego systemu jest prosta:
- Abonent NASK placi za wszystkie pakiety (a dokladniej bajty), ktore
wysyla lub dostaje, ale... ale rowniez za WSZYSTIKIE PAKIETY, ktore
chcialby dostac lub chcialby wyslac. Dla naszego ulubienca (NASKu) nie ma
znaczenia nawet to, czy pakiet wyslany ze swiata dotarl do sieci abonenta,
czy nie - jesli odbil sie od routera NASKu, to juz jest zaliczony do rachunku.

REGULA (cos jak z Puchatka)
- Im wolniejsze lacze -> tym bardziej zapchane lacze -> tym wiecej pakietow
sie odbija -> tym wieksze rachunki NASK wystawia.

WNIOSEK
- Nie twierdze, ze NASK robi to specjalnie, by podbijac rachunki - wydaje
mi sie jedynie, ze jesli nie jest zainteresowany finansowo jakoscia swojej
sieci (abonent ma placic za wszystki smieci!), to nikomu nie chce sie
troszczyc o to, by siec dzialala.

PYTANIE
- Kto sie daje na to nabierac? Czy fakt, ze placi sie pieniedzmi
budzetowymi usprawiedliwia sytuacje, w ktorej placi sie za usluge
NIEWYKONANA (niedostarczone pakiety)?

ZASTRZEZENIE
- Jest to moja zupelnie prywatna opinia...

Darek

---