Re: Jaki CIR?

Autor: Jarosław Kępkowicz (jkep_at_psyche.cst.tpsa.pl)
Data: Tue 25 Mar 1997 - 02:38:49 MET

Emil Stepniewski wrote:

> Witam,
> Usiluje podlaczyc moja instytucje do TPSA i chcialbym zasiegnac porady
> znawcow tej materii. Chodzi mi konkretnie o CIR, czyli o przeplywnosc
> gwarantowana. Dla pozadanej przeze mnie szybkosci polaczenia (256kbps)
> moge wybrac 0, 8 lub 16kb i placic za to odpowiednio 120, 240 i 480zl
> miesiecznie. I tu pytanie: jak to wyglada w praktyce?
> Nikt w TPSA nie potrafil mi tego powiedziec. Oczywiscie zainteresowany
> jestem najtansza opcja, ale nie wiem, czy nie oznacza ona, ze lacze mi
> [...]

CIR oznacza przepustowosc gwarantowana przy wolnych zasobach sieci, w zaleznosci od
kierunku (mista) lacza moga byc bardziej lub mniej zapchane. Informacji takie nie sa
dostepne w prosty sposob. Proponuje zamowic CIR=0 a pozniej w miare wzrostu ruchu
zamawiac dodatkowe wilekosci CIR. Nie jest to zwiazane z zadnymi operacjami u Abonenta a
jedynie z wmiare prostymi operacjami konfiguracyjnymi. Zmiana CIR odbywa sie rowniez na
podstawie wyslanego fax'a podpisanego przez upowaznionego przedstawiciela Abonenta.
Pozdrawiam.