Nie Do Cenzurowania

Autor: Benjamin Chapski,Ph.D (chapski_at_earthlink.net)
Data: Sun 23 Mar 1997 - 22:37:56 MET

Drodzy czytelnicy! Ja nie wiem czy wy bedziecie
miec mozliwosci czytac z tego co teraz pisze z prasy
Amerykanskiej. Niestety nie ktorzy prymatywy ktorzy
pracuja blisko do serwu (pl.listserv.polip and scp)
czasu do czasu nie pozwalaja mi postowac tutaj. To sa
albo klamcy, lub ludzie ktorzy nie maja zadnego
pojecia co to znaczy 'Freedom of the Press' (wolnosc
prassy).

Bylbym bardzo wdzieczny gdybym wiedzial kto zmarza
moje artykuly pod pretekstem ze to jest spam. To jest
absolutnie na 100% prymitywizm i na bardzo niskim
poziomie --tak jak komunisci robili do Polakow,
Slowianow, Wegrow i pare innych narodow. Tomku i
inni, powienniscie wiedziec ze nawet bardzo prosty
czlowiek ktory jest ze szkoly podstawowej wie ze jest
bardzo duzo razy kiedy artykuly ktore sa ciekawe dla
pewien grup ludzi sa w roznych gazetach i
czasopismach. Dzieci czy Wy niewiecie ze jest bardzo
malo miejsc gdzie my ludzi Polskiego narodow z innych
krajow moga kladac postingow w jezyku polskim? Wiec to
jest absurd zmarzac cos pisany od Polonusza 1000 mil z
kraju ktory chce czytac-gadac i podzielic z rodakami.
Prosze sprobowac nie cenzurowac i zmazywac co ja
postuje tu!
------------
Manipulatorzy (Z gazet USA)
    Benjamin Chapski, Ph.D.

Byl czlowiek immigrant z Polski nazwany Golema . Pan
Golema byl lysy, mial niebieskie oczy i byl bardzo
niski. Nie byl wyksztalcony jednak mowil po angielsku
i tez rozumial po niemiecku. Na poczatku kiedy
imigrowal do USA bardzo ciezko pracowal i jego zawod
byl (łwelder˛ -nie wiem jak to jest po Polsku,
łspakacia˛ (?).

Pan Golema byl bardzo sprytny i mial ogromna duzo
motywacji. Wiec on otworzyl biznes. Zeby otwierac
biznes musial miec pieniedzy. Wiec chodzil do ludzi
ktorzy pracowali nie legalnie, ktorzy zyli z
przyjacielami lub krewnych w USA i inni.

Te informacje co pisze jest od wielu gazet i wielu
informacji z Srodkowego Masowego Przekazu z radia itd.
Pan G. robil jakis kontakt z Polonusami i dal Polakom
czasu do czasu troche $$$ i powiedzial im ze moglbyl
dac duzo wiecej interes niz oni mogli dostac od banku.

W miescie Worcester jest ogromna ilosc ludzi polskiego
pochodzenia. Polacy maja koscioly i kluby itd. Pan
Golema jak byl pisany w gazecie zaczynal kupic bardzo
piekne domy. Pieniadze wplyneli do niego jak wody od
rzeki Merrimac. Mial wielki sklep gdzie ludzie mogli
kupic ok. 50 gazet dla poloniusow pisany po angielsku
i po polsku. Rentowal mieszkan do Worcesterczykow,
byl zlaczony z telewizja, rentowal kaset wideo,
sprzedal bilety dla Lotu i nawet ludzie mowili ze
piekna Poloniuszka z niebieskimi oczami z Lotwy
pracowal tam. Ja sam rozmawialem z ta Polska-Lotewka
kobieta pare razy.

W tym tygodniu byl wielki artykul w bardzo duzym
czasopismem o Golemcie. Artykul byl na 2 srony.
Gazeta jest bardzo popularna i jest nazwany Worcester
Magazine. Mialo okolo 100 stron. Tym razem artykul
byl napisany przez Pania OšConner. Bylo napisane ze
Pan Marian i Barbara Gesoirowscy stracili oszczednosci
ich zyciowe ($60,000). Stracili wszystko w Marcu 94r.
Trzy lata pozniej 20 marca 97r. lawnicy w sadzie
mowili ze Pani Golema, ktora ma 40 lat, nie byla
winna. Pani Gesiorowski mowila ze P. Golemowie kradli
pieniedzy od niej i jej meza. Oskarzenie bylo nie
tylko od P. Gesiorowskich; wedlug gazety Worcester
imigranci z Polski mowili ze Pan Golema byl sprytnym
kombinatorem ktory kradnal 300,000 dolarow od nich.

Rodzina Opielowski mowili ze $125,000 stracili (w
95r.)! Jeden czlowiek pracowal tu okolo 40 lat i
chcial powrocic do Polski zeby budowac domow dla ludzi
na emeryturze tam. Pan Golema byl handlowcem
pieniedzy. W tej chwili ludzie nie wiedza gdzie sa te
pieniadze i od 1 1/2 roku nie wiedza gdzie jest P.
Golema.

Adwokat powiedzial ze to nie jest winna Pani Golema i
nikt nie wie gdzie jest Pan Golema. Pan Marian
Golema, byly robotnik, mial ok 2 mln. dolarow wartosci
domow!

Adwokat tez mowil ze łPan Golema powinnien byc w
sadzie a nie Pani Golema.˛ Jednak z gazet wyglada na
to ze bylo troche sprawidliwosci --tzn. bardzo
minimalnie-- bo bylo udowodnione ze Pani Golema
kradnela 20,000 dolarow od innych biednych Polakow.
Sedzia Pani Sosman mowila ze Pani Golema musi byc na
probacji przez 1 rok. Milicjant-detektyw Jim Purcell,
dla miasta Worcester, powiedzial ze byl bardzo
rozczarowany bo łPani Golema sama powiedziala˛ mu ze
ona brala ł60,000 dolarow od Gasiorowskich.˛

W gazetych bylo napisane ze sprawa byla bardzo
(łbardzo˛) szkodliwa dla spolecznego Poloniusow w
Worcester. Nie ktore gazety pisza ze wszystko razem
Golema ukradl ok $1/2 mln. od biednych Polakow.

W liberalnych gazetych pisza ze Golema prawdopodobnie
nie kradal 1/2 mln dolarow od biedakow tylko łok
400,000 dolarow!˛

Jaki jest powod ze ja pisze o tym oprocz ze to jest
ciekawe informacje dla narodu? Bo od czasu mojego
dziadka ktory byl aktywista Polonijnym do czasu mojego
ojca ja widze i widzialem jak Poloniusow sa
manipulatowani. Ja mysle ze spraw kradzierstwa 80-90%
co jest ukradzone od tz. imigrantow jest kradzione nie
przez ludzi Polskiego pochodzenia. Jednak te 10 lub
wiecej 15 - 20% ktorzy sa kradzienio od Polakow sa
bardzo ranni i nawet czasami wszystko traca co
oszczedzali przez cale zycie. Wynik tego wszystkiego
jest ze imigranci Polacy i ludzie ktorzy nie pracuja
oficjalnie lub tez Ci ktorzy pracuja z zielonymi
kartami powinnien byc cholernie ostroznym.