Prosba o pomoc (FTP) - podsumowanie

Autor: Arkadiusz Mlynczak (kajman_at_free.polbox.pl)
Data: Sun 23 Mar 1997 - 01:48:23 MET

Wyslalem swoj pierwszy list i od razu tyle odpowiedzi. Jestem niezmiernie
mile zaskoczony. W tym miejscu chcialbym podziekowac Kolegom za okazana pomoc.

A oto podsumowanie:

Oto moj list:

>Jestem poczatkujacym "internauta" i prosilbym o pomoc bardziej
>zaawansowanych kolegow. Mam pytanie: czy moge sciagnac na swoj komputer (a
>jesli tak, to jak i skad) program FTP jezeli nie mam go zainstalowanego u
>siebie? Zaznaczam, ze pracuje w Windows 3.1. Moje oprogramowanie internetowe
>to Trumpet 3.0, MS Internet Explorer 2.0, Netscape Navigator 2.02.
> W oczekiwaniu na pomoc
> Pozdrawiam
> Arkadiusz Mlynczak
>E-mail: kajman_at_free.polbox.pl

A oto odpowiedzi:
:Mozesz. MS IE i Netscape sa takze klientem ftp.
:Zamiast http:// do adresu wpisujesz ftp://
:
:Oprocz tego mozna programy tez sciagnac przez ftpmail gateway,
:tzn. wysylasz pod jakis adres odpowiednia komende razem z adresem
:i nazwa pliku, i dostajesz plik jako email, zakodowany w base64 lub
:uuencode.
:
:Pliki mozna tez sciagac normalnie protokolem http, ale musza wtedy
:byc na serwerze www, nie ftp.
:
:Pozdrawiam,
:--
:Robert L.
:robertl_at_tiac.net
:Jeżeli używasz Internet Explorera (albo innego Netscape'a), to nie
:potrzebujesz ftp - obsługa ftp jest wbudowana do Explorera. Wystarczy
:że zamiast URL'a do strony wpiszesz URL do serwera ftp, np - chcesz
:ściągnąć coś z serwera ftp.agh.edu.pl, wpisujesz URL ftp://ftp.agh.edu.pl/
:
:Możesz też podać od razu pełną ścieżkę do pliku:
:ftp://ftp.agh.edu.pl/pub/misc/pl-words.txt.gz
:
:--
:Piotr Piątkowski, Uczelniane Centrum Informatyki, AGH Krakow, POLAND
Najprosciej mozna sciagnac program FTP wpisujac w Netscape adres np.:
ftp://ftp.cyf-kr.edu.pl/pub/mirror/Simtel.Net/win3/inet/ws_ftp.zip
a obcinajac koncowke czyli:
ftp://ftp.cyf-kr.edu.pl/pub/mirror/Simtel.Net/win3/inet/
mozna wybrac sobie jeszcze inne programy do Internetu.

Pozdrawiam
Maciek.
** Maciek Maszewski **
** **
** email: mmaszews_at_neutron.elka.pw.edu.pl **
** **

ftp://ftp.iopan.gda.pl/pub/windows/winsock/

--
Krzysztof Porazinski
e-mail:kpp_at_iopan.gda.pl
WWW: http://iopan.gda.pl/~kpp/kpp.htm
Nalezy też dodać, że wszystkie (mi znane) interakcyne programy do WWW
znają tylko bardzo ubogi podzbiór możliwości protokołu FTP - nie umieja
kontynuowac przerwanej transmisji, nie uzywaja daty pliku (zmieniaja ja
na biezaca). Specjalizowane programy do FTP na MS-Windows tez pozostawiaja
wiele do zyczenia. Jest cos takiego jak ncftp-2.3.0-win95.beta.1.zip, ale
nie sprawdzalem jak dziala, podobno tez cuteftp dziala lepiej niz inne
takie programy. Mozesz poszukac w
http://archie.icm.edu.pl/
http://archie.luth.se/archie
R.
--
Rafal Maszkowski rzm_at_torun.pdi.net           http://www.torun.pdi.net/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec
Szczegolnie polecam cuteftp. Kiedy uzywalem do tych celow W'95
to korzystalem z tego programu. Ma duzo mozliwosci.
Pozdrawiam
* Bartek Papierski             Lodz, POLAND
* bpapier_at_free.polbox.pl or bpapier_at_clubmember.org
* WWW PAGE: http://free.polbox.pl/b/bpapier
*       LINUX, the choice of GNU Generation
*GARBUS KLUB LODZ-http://www.mousetrap.net/~garbklub
*          garbklub_at_mouse.cyberline.net
Poszukaj programu ws_ftp.exe pod adresem:
http://ftpsearch.ntnu.no/ftpsearch
Wlodek Kaluza
Jeszcze raz serdecznie dziekuje.
                                        Arkadiusz Mlynczak