Re: Pytanie o pomoc (FTP)

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_torun.pdi.net)
Data: Wed 19 Mar 1997 - 10:29:45 MET

On 19 Mar 1997 01:19:32 +0100 Piotr Piatkowski <kompas_at_galaxy.uci.agh.edu.pl> wrote:
: Arkadiusz Mlynczak <kajman_at_free.polbox.pl> wrote:
: : Jestem poczatkujacym "internauta" i prosilbym o pomoc bardziej
: : zaawansowanych kolegow. Mam pytanie: czy moge sciagnac na swoj komputer (a
: : jesli tak, to jak i skad) program FTP jezeli nie mam go zainstalowanego u
: : siebie? Zaznaczam, ze pracuje w Windows 3.1. Moje oprogramowanie internetowe
: : to Trumpet 3.0, MS Internet Explorer 2.0, Netscape Navigator 2.02.
: Jeżeli używasz Internet Explorera (albo innego Netscape'a), to nie
: potrzebujesz ftp - obsługa ftp jest wbudowana do Explorera. Wystarczy
: że zamiast URL'a do strony wpiszesz URL do serwera ftp, np - chcesz
: ściągnąć coś z serwera ftp.agh.edu.pl, wpisujesz URL ftp://ftp.agh.edu.pl/
: Możesz też podać od razu pełną ścieżkę do pliku:
: ftp://ftp.agh.edu.pl/pub/misc/pl-words.txt.gz

Nalezy też dodać, że wszystkie (mi znane) interakcyne programy do WWW
znają tylko bardzo ubogi podzbiór możliwości protokołu FTP - nie umieja
kontynuowac przerwanej transmisji, nie uzywaja daty pliku (zmieniaja ja
na biezaca). Specjalizowane programy do FTP na MS-Windows tez pozostawiaja
wiele do zyczenia. Jest cos takiego jak ncftp-2.3.0-win95.beta.1.zip, ale
nie sprawdzalem jak dziala, podobno tez cuteftp dziala lepiej niz inne
takie programy. Mozesz poszukac w
http://archie.icm.edu.pl/
http://archie.luth.se/archie

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_torun.pdi.net           http://www.torun.pdi.net/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec