Re: Zmiana czasu na lato

Autor: Piotr A Dybczynski (dybol_at_phys.amu.edu.pl)
Data: Thu 13 Mar 1997 - 07:46:51 MET

Grzegorz Szyszlo:
Nie wiecie gdzie moge sie dowiedziec kiedy bedzie zmiana czasu
z zimowego na letni ? chce byc pewien czy mi komputery psikusa nie
zrobia :)))

Wojciech Myszka:
W ostatnia niedziele marca o godzinie 3 cofniemy zegarki o godzine.
Doglebnie problem przebadal Michal Jankowski (ale teraz na urlopie).
Wydaje mi sie, ze gdzies o tym pisal. Na POLIPie? Pamieta ktos?

Marcin Jedrysiak:
A nie przesuniemy do przodu o godzine? Chyba cos Ci sie pomieszalo!

Wojciech Myszka:
Dokladnie tak. Spimy krocej i zaraz po 1:59 robi sie 3:00. Mi sie ****
co dopiero komputery :-)
Przepraszam

ja:
No wiec faktycznie NIEOFICJALNA informacja mowi o zmianie z godziny 2:00
na 3:00 w nocy z soboty (29.03.97) na niedziele (30.03.97).
Ale jak zaznaczylem jest to informacja nieoficjalna. Decyzje podejmuje
premier kilka dni przed faktem, podpisujac poduniete mu rozporzadzenie,
ktore od kilku lat jest de facto regulowane umowami miedzynarodowymi.
Tyle ja wiem w tej sprawie, jesli sie myle prosze o sprostowanie.
Ale ja tez chcialbym juz dzis wiedziec OFICJALNIE kiedy to bedzie.Pracuje
w instytucji, ktora jest pytana o takie sprawy i nie moge udzielic
wiazacej odpowiedzi. Obdzwonilem kiedys pol Warszawy i nikt nie umial mi
odpowiedziec. Moze dzis ktos z czytelnikow listy zna adres lub telefon
gdzie znajde autorytatywna odpowiedz, najlepie ze wskazaniem na
odpowiednia umowe miedzynarodowa bo co do zasad nie ma jasnosci (jedni
mowia czwarta niedziela marca inni ostatnia, co nie zawsze znaczy to samo
- w 1997 30 marca to piata niedziela w miesiacu!)

Pozdrawiam,
PAD

  Piotr A. Dybczynski, e-mail: dybol_at_phys.amu.edu.pl,
             Astronomical Observatory, A.Mickiewicz University
  tel +48.61.679670, Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND