Re: Zmiana statusu grupy

Autor: Maciej Kubacki (kuba_at_doskomp.lodz.pl)
Data: Tue 25 Feb 1997 - 01:58:36 MET

Tomasz R. Surmacz wrote: (pl.internet.komunikaty)

> Czemu służy grupa pl.internet.komunikaty

wlasnie dobre pytanie!!!!!!

> Grupa ta powstała, aby informować o awariach sieci, przerwach w działaniu

kogo informowac? dla samego informowania? NIE. w/g mnie grupa jest po to
aby osoby odpowiedzialne (NASK, MANY itp.) mogly przystapic do usuwania
skutkow awarii lub przynajmniej odpowiadaly na takie listy, a ostatnio
nie jest to praktykowane (nie ma zadnego odzewu, dotyczy to rowniez
klopotow po stronie digexu-przeciez to provider dla NASK-u wiec powinni
wydobyc od niego jakies wytlumaczenie)

> pewnych usług dotyczących większych fragmentów sieci lub poszczególnych
> serwerów. Do dyskusji na powyższe tematy służy grupa pl.listserv.polip i
> inne. Tutaj mogą się pojawiać *WYŁĄCZNIE* komunikaty dotyczące
> funkcjonowania sieci.
>
> Kto jest moderatorem pl.internet.komunikaty?
>
> Grupa ta nie ma żadnego moderatora. Wszystkie listy wysyłane do tej grupy są
> za to automoderowane. Co to znaczy? Sorry - jeżeli nie wiesz, to widocznie

ostatnio chyba automoderator polknal wszystkie listy o braku polaczenia
ameryka :)))))))))))))))))))))))))))))))) autocenzor???

> twój 'internetowy staż' jest zbyt krótki i swoje zapytanie o funkcjonowanie
> sieci powinieneś wysłać w grupie pl.listserv.polip. Tu jest miejsce
> wyłącznie na komunikaty administratorów różnych serwerów oraz węzłów
> zapewniających poprawne funkcjonowanie internetu w Polsce.

nazwa grupy bynajmniej nie ogranicza kregu uzytkownikow do adminow
a stwierdzenie "poprawne funkcjonowanie internetu w Polsce" mozna
rozumiec
na conajmniej kilka sposobow

> Jak wysyłać listy do tej grupy
>
> * Dobrze określ 'Subject:'
>
> Wpisz np. 'Awaria serwera xxxx', 'Serwer www.xx.yy.pl nie działa',
> 'Serwer news.xxx.yyy.pl niedostępny', 'Łącze Warszawa-Kraków - planowe
> wyłączenie 970101', 'Planowane wyłączenie węzła XXX.yyy.pl', itp.
> Krótko i zwięźle, podając w miarę możliwości datę w dalszej części.
> Komunikaty NASK rozpoznać można po 'TICKET.NASK...'. Przyjmij stały
> format swoich nagłówków - zainteresowani nimi użytkownicy łatwiej je
> rozpoznają.

zgadzam sie tylko niech ktos odpowiada na te listy choc jednym zdaniem
inaczej przypomina to pisanie na Berdyczow.

> * Jeśli awaria dotyczy małego fragmentu sieci, mało uczęszczanego
> serwera, itp. możesz zawęzić dystrybucję takiego komunikatu odpowiednio
> wypełniając pole Distribution:
>
> * Jeszcze raz pomyśl, czy to jest komunikat o awarii lub przywróceniu do
> działania jakiegoś serwera lub urządzenia istotnego dla pracy polskiego
> Internetu

bardzo przepraszam ale dla przecietnego uzytkownika najwazniejsze jest
polaczenie
z ktorego w danej chwili chce skorzystac a nie bedzie sie zastanawial
czy jest to
"urzadzenie istotne dla pracy polskiego internetu" - zreszta awarie na
takich
laczach sa szybko dostrzegane i nie ma potrzeby ich wysylac (chyba)

> * Wymów magiczne zaklęcie, posypując swój list szczyptą automagicznej
> soli, i...

> * Wyślij go.

Prosze wszystkich zainteresowanych o krotka polemike (ASCII) na ten
temat.

.>
. Powyższy tekst dostępny jest też pod adresem
. http://www.usenet.pl/doc/pl.internet.komunikaty.faq.htpl
. oraz http://www.usenet.pl/doc/pl.internet.komunikaty.faq.1