Re: koncesja w internecie

Autor: Tomasz Wasiak (wasiaktm_at_snack.p.lodz.pl)
Data: Fri 21 Feb 1997 - 02:28:51 MET

Jaroslaw Rafa wrote:
> Alez nie!!!!
> Nie wymaga koncesji świadczenie usług telekomunikacyjnych:
> 1) polegających na udostępnianiu zasobów informacyjnych (własnych lub
> obcych) za pomocą sieci telekomunikacyjnych operatorów działających z
> mocy ustawy albo na podstawie koncesji lub zezwolenia
> telekomunikacyjnego.
> 2) za pomocą urzadzeń końcowych, z wyjątkiem central abonenckich lub
> serwerów międzysieciowych zainstalowanych w sieciach innych niż te, o
> których mowa w pkt 3 i 4,
> Serwer dolaczony, nawet linia dzierzawiona, *tylko* do sieci TPSA, NASKu badz
> [...]

Hmmm... sorki, moze faktycznie niepotrzebnie trzeba bedzie placic za
koncesje....
Tylko, wiesz, odnosnie linii dzierzawionej nie ma nic w par.2 ale jest
w par 4:
Par.4. 2. Nie wymaga zezwolenia używanie wyłącznie na własne potrzeby
   urządzeń i sieci telekomunikacyjnych dzierżawionych od uprawnionych
   do tego operatorów.

Czyli rozumujac - przez negacje - WYMAGANA jest koncesja na serwer
(komputer :)
udostepniajacy konta. Jest wszak jednoznacznie okreslone, ze dzierzawa
nastepuje od "uprawnionych (...) operatorow" (m.inn. od TPSA) i jest to
"cos innego" niz siec telekomunikacyjna tychze operatorow (ktora jest
faktycznie zwolniona z koncesji w par 2).

Sorki... ciagle jednak mam watpliwosci - wole wiec by firma zaplacila
te 700zl niz placila straf ;) .

Tomek

--
Tomasz Wasiak  (CukR)             Technical Universiy of Lodz
tel.+48-42 31-34-69  Institute of Chemical Technology of Food