Re: koncesja w internecie

Autor: Krzysztof Kaminski (krzychu_at_numen.pl)
Data: Fri 28 Feb 1997 - 23:23:03 MET

Jaroslaw Rafa wrote:
> [...]

> przypadku koncesja jest wymagana, to prawdopodobnie albo zle Ciebie
> zrozumial, o jaki rodzaj uslug Ci chodzi, albo po prostu sam sie niezbyt
> orientowal, co w urzedach nie nalezy do rzadkosci. Moze np. zadajac pytanie
> nie nalezalo uzywac slowa "serwer", bo wystepuje ono w rozporzadzeniu jedynie
> w kontekscie tego nieszczesnego "serwera miedzysieciowego", ktory wymaga
> koncesji. Urzednik nie musi wiedziec ze istnieja jeszcze jakies inne serwery.
> Gdybys uzyl slowa "komputer", moze by Ci odpowiedziano, ze koncesji nie

Cześć!

Przepraszam za dużą quotę, ale temat jest z dość dawna (6 dni :) więc
zrobiłem to dla przypomnienia go.

Żeby rozwiać wszystkie wątpliwości:

17 lipca 1996 r. wysłałem faks do Działu Zezwoleń Departamentu Techniki
i Rozwoju Ministerstwa Łączności następujący tekst:

" W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej z dnia (...) proszę o
potwierdzenie faktu, iż świadczenie usług polegających na sprzedaży
informacji z baz danych, sprzedaży reklam i kont pocztowych w Internecie
bez udostępniania fizycznych przyłączeń do sieci drogą łącz
dzierżawionych i komutowanych nie podlega wymogowi posiadania koncesji
na świadczenie usług Internetowych (...)"

Po trzech tygodniach uzystałem odpowiedź:

pismo DTR-ZZ-4501-I/1829/96 z dnia 1996-08-05:

"(...) Opisana przez Pana działalność podlega zwolnieniu z obowiązku
uzyskania koncesji na mocy par.2 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Łączności
z dnia 26 września 1995r. w sprawie zwolnienia od obowiązku uzyskania
koncesji oraz zezwoleń telekomunikacyjnych (Dz.U.Nr 118 z 1995 r., poz
571 zm. Dz.U.Nr 42 z 1996 r. poz 184). (...)"
podpisano: Wicedyrektor Departamentu Techniki i Rozwoju - mgr inż.
Witold Busz.

Sprawa jest jasna - koncesja NIE JEST WYMAGANA! :)

Pozdrowienia
Krzychu

--
(: Krzysztof A. Kaminski                 krzychu_at_numen.pl :)