Re: O kasowaniu spamow jeszcze

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 19 Feb 1997 - 17:11:05 MET

Dnia 18 Feb 97 o godz. 21:52, Rafal Maszkowski napisal(a):

> Co więcej można też zrobić specjalną listę dla generic mail spams.
> Administrator tej listy mógłby przy okazji wypełniać formularz skargi
> do odpowiednich administratorów.
> Oczywiście Jarek Rafa zostałby zapisany przymusowo.

Rafal, a cos ty taki zlosliwy? Uwazasz, ze ja lubie spamy, czy co?
Kilkakrotnie juz wyraznie pisalem, ze ich nie lubie.
Ale rowniez kilkakrotnie i wyraznie pisalem, dlaczego jestem przeciwny ich
kasowaniu, *a zwlaszcza* kasowaniu "z ukrycia", metoda strzelania zza wegla w
masce.
Kwestie kasowania spamow ja widze jako *powazny problem etyczny*, a nie
zabawe wesolych chlopaczkow w Dziki Zachod. Niestety, zdaje sie ze zbyt wielu
administratorow sieci w Polsce ma przegiecie w strone technokratyczna, i
oczywiscie, chetnie i duzo dyskutuja jak to spam zapycha dyski serwerow i
przeciaza lacza, ale na kwestie dotyczace etyki, odpowiedzialnosci,
zobowiazan moralnych itp. reaguja po prostu lekcewazacym machnieciem reki i
wstawieniem do kill file'a ;->. Przykre. :-(
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl