SMIERC DAWIDOWICZA

Autor: Benjamin Chapski,Ph.D (chapski_at_earthlink.net)
Data: Wed 19 Feb 1997 - 04:20:34 MET

THE DEATH OF ALEX DAWIDOWICZ (A POLISH HERO)
Smierc Doktora Dawidowicza -bohater narodu Polskiego

Prof Dawidowicz urodzil sie ok 75 lat temu w Wilnie.
W mlodosci zyl na Wilenszczyznie kiedy 2% ludnosci
bylo Litewskiego pochodzenia.

SZ.P. Dawidowicz mowil po Niemiecku, po Litewsku, po
Rusku, po Amerykansku i wspolpracowal, pisal listow i
mial kontaktow z ludzmi Polonii. On byl lekarzem i
skonczyl studia w Uniwersytecie im Stefana Batorego w
Wilnie.

Alex Dawidowicz byl wrogiem Nazistow i Komunistow.
Tutaj moge powiedziec ze on siedzial w wiezieniu.

Mimo ze byl on obywatelem Polski po drugiej Wojnie
Swiatowej on pisal jak Litwini kolonizowali
Wilenszczyzne. Dzieki jemu ludzie jak ja i setki
innych duzo razy byli na Wilenszczyznie. Prof
Dawidowicz sam dystributowal od 1989 r. wiecej niz 300
000 dolarow (USD) lekarstwa do ludzi na Wilenszczyznie
i Grodnoszczyznie.

On spotkal z lekarzami i psychologami tutaj w USA.
Dawno temu kiedy komputer byl cos powaznego ja
wyslalem pare do niego i on dal dzialaczom. Pare
razy ja tlumaczylem jego artykuly i byli w gazecie w
Kanadzie, USA i w Ameryce Lacinskiej.

Pan Alex Dawidowicz byl czlowiekiem ktory cale zycie
pomagal dzieciom i Polakom na wschod od Bugu. Mial
tys przyjaciol i byl prawdziwy humanista. Nie dawno
temu umarl. Teraz kupilem 2 dom i wiec jestem bardzo
(b.) zajety. Jednak kiedy mam troche czasu dam wiecej
informacji o Panie dr Dawidowicza.

Alex Dawidowicz byl prawdziwy bohater narodu
Polskiego.