Re: O kasowaniu spamow jeszcze

Autor: Janusz A. Urbanowicz (alex_at_eris.phys.uni.torun.pl)
Data: Tue 18 Feb 1997 - 15:54:51 MET

In article <3307063E.575D_at_snack.p.lodz.pl>
sqlasek_at_snack.p.lodz.pl (Piotr Skulski) writes:

   Acha, czy jest jeszcze na liscie p. Janusz A. Urbanowicz? Czekam ciagle
   na Panska odpowiedz i liste osob, z ktorymi nie wolno mi dyskutowac ze
   wzgledu na ich zaslugi dla sieci.

Jest tylko był w Krakowie od czwartku. Ale najpierw pozwolę sobie skomentować
poniższy kwiatek z innego postingu :

Monsieur Skulski raczył napisać:

>1. Zdaje sobie sprawe, ze technicznie Usenet jest innym systemem niz
>mail. Ale ode mnie wyszedl jeden list, ze wskazanymi adresatami i zostal
>po drodze zatrzymany. Gdzie, przez kogo? Do dzis nie wiadomo. I czy ten
>list szedl jako e-mail, czy zostal przerobiony na newsy, to mnie nie
>interesuje. Ktos bezprawnie i anonimowo zaingerowal w obieg listu.

Otóż posting newsowy NIE JEST listem, co najmniej technicznie, podobnie jak
nie podjąłbym się bronienia takowego twierdzenia przed sądem. Czyli monsieur
Skulski opowiada bzdury. Żaden administrator nie jest na tyle głupi/niemoralny
aby w pocztę ingerować. Poza tym anulowany posting był postingiem a nie listem
zbramkowanym na newsy co monsieur Skulski doskonale wiedział, z czego się
teraz wykręca udające Greka i zwalajać winę na innych. Poza tym, gdyby monsieur
Skulski zadał sobie minimalny trud zapoznania się z techncznymi podstawami
funkcjonowania Internetu, wiedziałby że administratorzy praktycznie nie mają
możliwości ingerowania w obieg poczty z innych hostów/sieci i nie opowiadałby
głupot.

To tyle jeśli chodzi o teorię ingerencji w pocztę

Co do 'listy osób' i zasług dla sieci: być może jestem człowiekiem
staroświeckim, ale moim zdaniem ludzim z których pracy obecnie się darmowo
korzysta należy się jakieś minimum jeśli nie szacunku to chociaż rudymentarnej
wdzięczności za to co stworzyli. Szczególnie jeżeli się tego czegoś nadużywa
w celach finansowych). Żeby było jasne, dla mnie nadużyciem sieci jest każdy
komercyjny posting rozesłany do grupy nie zajmującej się tą tematyką. Nawet
do tylko jednej.

Szczere Pozdrowienia

Alex

--
Janusz A. Urbanowicz, student of physics, Amiga user |finger for PGP&Geek Code
administrator of eris.phys.uni.torun.pl and pec.torun.pl domain