Re: O reklamach w ogolnosci...

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 17 Feb 1997 - 00:03:22 MET

On 17 Feb 97 02:08:49 GMT, ts_at_nospam.wroc.apk.net (Tomasz Surmacz) >
>A mianowicie problem jest taki:
>
>- Wiekszosc sieci w Polsce to w dalszym ciagu siec akademicka.
>- 90% serwerow news w Polsce to serwery akademickie. 100% serwerow
> nie bedacych "liscmi" w strukturze przekazywania news w Polsce to
> serwery akademickie (chyba ze news.nask.pl uznamy za calkowicie
> komercyjny i w ogole nie finansowany przez KBN)
>- kazda siec kosztuje, przesylanie informacji tez, siec akademicka
> jest finansowana przez KBN i przez same uczelnie

Problem i argumentacja jest w zasadzie zaprzeszly. Internet sie
komercjalizuje i kosztuje, i w zasadzie jedyne rozwiazanie problemu
newsow ktore widze to najprostsze: albo moj provider zapewni mi newsy,
albo wybiore innego.
NASK niech albo wystawi swoje servery albo umowi sie z uczelniami o
ulgach w oplatach za zorganizowanie za niego transportu newsow, a z
drugiej strony obciazy innych klientow za korzystanie z newsow.
Albo niech KBN zdecyduje, ze NASK dofinansowuje jedynie za dystrybucje
sci.* i comp*, a za reszte to niech sobie zainteresowani sami placa.

Tak czy inaczej - trudno juz to uwazac za argument. W US byl, ale juz
przestal byc.

J.