Re: koncesja w internecie

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 17 Feb 1997 - 17:40:41 MET

Tomasz Wasiak <wasiaktm_at_snack.p.lodz.pl> wrote:
>Vitam!
>
>Czy do prowadzenia serwera w Internecie potrzebna jest koncesja
>i jezeli tak, to gdzie zlozyc o nia dokumenty?
>
>Sprawa jest banalna:
>Mala firma komputerowa chce zalozyc dla uzytkownikow swoich
>programow: konta i strony (WWW).
>Wchodzic oni beda przez TPSA (czyli 0202122 ;-).
>Prawdopodobnie nie powstanie kolejny wielki "dostawca internetu"
>gdyz zainteresowanych jest ok 20-30 klientow,
>ale prawo jest prawem...wiec:
>Czy jest konieczna koncesja czy nie?

Jesli firma bedzie prowadzila dla swoich pracownikow serwis za darmo, to nie.
Jesli pracownicy beda musieli cos placic, to juz jest forma dzialalnosci
gospodarczej (czerpanie zysku) ktora podlega opodatkowaniu, rejestracji
w urzedzie pracy, zmianie wpisu polegajacej na rozszerzeniu profilu
firmy itp/itd.

>Pytalem sie w kilku miejscach - zdania sa podzielone.
>Podobno gdyby firma ta zainstalowala modemy, przez ktore uzytkownicy
>mogli by wchodzic (tu takiej sytuacji nie bedzie) - to koncesja
>byc musi, w innej sytuacji nie... Tylko czy tak jest faktycznie...

to druga kwestia zagadnienia. jesli firma nie prowadzi za pomoca modemu
dzialalnosci komercyjnej, nie musi rejestrowac modemow. Jesli jednak pracownicy
z domu beda przez te modemy zalatwiac sprawy sluzbowe, to trzeba zarejestrowac.
oplata rejestracyjna jest jednorazowa, mozna wliczyc w koszty. trzeba
kupic koniecznie homologowany modem, zeby tpsa nie robila problemow.
mozna wtedy na nich warczec, gdyby linia nie spelniala wymogow homologowanego
modemu. przy podlaczaniu nowej linii dobrze jest zastrzec, ze lacze ma sluzyc
(po laczach komutowanych) transmisjom cyfrowym.

>Pomozcie bo marudza mi niemilosiernie i zyc nie daja! ;)

No i bardzo dobrze :)))))))))))))))))))))

>Hmm... Sorki za "zaatakowanie" na poczatku pytaniem,
>ale tyle na polipie jest teraz listow, ze wolalem z gory sprecyzowac
>pytanie.

Bardzo dobrze. subject sluzy do tego, aby kazdy mogl sobie wybrac listy
ktore go interesuja ;))))))))))))

>20-30 maili,... albo "zazarta" (jak na owe czasy!) dyskusje o
>tematach obowiazujacych na polipie...

Ja pamietam jak na hihot za dawnych czasow potrafilo przychodzic
ponad 300 - 400 listow dziennie, bijac na glowe wiele naprawde ruchliwych
list zachodnich :)))))))))))

>No, nic - koncze i licze na pomoc - Tomek

Na razie, mam nadzieje ze pomoglem :))))