Re: Altavista i Infoseek

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Fri 14 Feb 1997 - 09:38:23 MET

In pl.listserv.polip Jaroslaw Zielinski <jz_at_it.com.pl> wrote:
: > Myślę, że infoseek ustępuje pod względem polskiego
: > interfejsu każdej konkurencji ... :-(

: Jakiej konkurencji ustepuje pod wzgledem interfejsu? Sieciowidowi,
: Netoskopowi? Zgadzam sie, ze na przyklad HotBot ma te swoje formatki
: bardziej skomplikowane i dla zwyklego uzytkownika latwiej sie w nich
: poruszac, ale to kwestia napisania formularza, korzystajac z "zaklec",
: ktore sa opisane w plikach dostepnych z pierwszej strony Infoseeka.

Chodzilo mi o to, ze przeszukiwanie w infoseek daje rzeczywiscie
najwieksze mozliwosci, ale zeby z nich w pelni skorzystac,
trzeba poznac, zrozumiec i uzywac jego skladni zapytan.
Podczas gdy wiele osob woli klinkac tu czy tam i miec wyniki.
Oczywiscie ten drugi sposob przewaznie oznacza czesto, ze nie wiadomo
jakie wyniki sie tak naprawde otrzymalo, ale dla wielu osob jest
to satysfakcjonujace.

Innymi slowy roznica jest troche taka, jak miedzy unixem, a windows,
albo idac dalej - jak miedzy cola, a pepsi ;-)
Ale tu juz zbaczamy na inny temat ;-)

W kazdym razie - wszystkie znane mi inne narzedzia
maja znacznie mniej mozliwosci przeszukiwania niz infoseek
(i co ciekawe, robia to wolniej ...)

Troche natomiast dziwi mnie wysoka cena infoseeka, ale
moze jesli firma komercyjna chce go uzywac do indeksowania/katalogowania
czegos w swoim 'intranecie', to te kilka tys. $$ jest do przelkniecia.

--w