Re: Jak NASK liczy ruch w sieci? [nieco off-topic]

Autor: Andrzej Bursztynski (and_at_andy.pse.pl)
Data: Wed 12 Feb 1997 - 23:48:41 MET

>: 7% z uczelni
> ^^^^^^^^^^^^
> to nie sa Twoje pieniadze
A niby czyje? Uczelnie panstwowe sa samofinansujace sie i nie korzystaja
z pieniazkow budzetowych?

>stawki. Jest wlasnoscia panstwa, ale pieniadze, ktore otrzymuje przestaja
>byc w tym momencie bezposrednio Twoim podatkiem. Odroznij, prosze, firme z
>osobowoscia prawna, jaka de facto jest uczelnia od instytucji budzetowej,
>jaka jest administracja panstwowa.
Nie ma roznicy, podobnie rozumujac urzad dzielnicowy tez jest firma,
poniera oplaty skarbowe za kazdy kwit..

>ich, ze MEN przyslal pieniadze pod koniec stycznia, a uczelnia nie bedzie
>brala kredytu na placenie ich stypendiow, gdyz jest to obowiazkiem
>statutowym MEN.
CO ma to do tych 7%?

>czy prywatnej, przestaja byc podatkiem. O celowosc ponoszenia wydatkow i
>ich wysokosc mozesz wowczas pytac urzednika ministerialnego (KBN _jest_
>ministerstwem), a nie firme. Ona jest kontrahentem ministerstwa a nie
>Twoim.
>
>I - w mojej opinii - tak jest, a raczej powinno byc z uczelniami.
Ze wskazaniem na powinno.

>zdaniem na kazdego studenta powinna przypadac taka sama kwota pieniedzy
>wydatkowanych z budzetu, a juz on sam, jego rodzina itp. powinni decydowac
>jakiej uczelni zaplaca.
Ten pomysl nazywa sie w USA w odniesieniu do publicznych szkol
systemem kuponowym, u nas tez sie o tym glownie _mowi_.

>z rownowagi :-M Student jest klientem MEN, MEN zleca uczelni usluge
>nauczenia studenta i placi jej za to - czy to jest dotacja? Jezeli np.
>urzad gminy placi rachunek za zuzyta wode, to czy jest to _dotacja_ dla
>wodociagow? Takim nazewnictwem utrwala sie nonsensy finansowe i
>administracyjne.
Czy w takim razie MEN w tej chwili placi od glowy studenta?
Ciekwa jestem jak jest w tej chwili, a nie jak powinno byc
choc boje sie ze wykracza ta dyskusja poza ramy grupy news.

--
Klaniam sie
 (ab)