Re: Jak NASK liczy ruch w sieci?

Autor: Marek Pokulniewicz (mpokul_at_sejm.gov.pl)
Data: Wed 12 Feb 1997 - 08:47:03 MET

On Wed, 12 Feb 1997, Jaroslaw Lis wrote:
[..... wycialem - o placeniu przez uczelnie....]

> Wiesz, nawet jak NASK przysle fakture na miliard, to te 70% czyli
> 7000zl to kropla w morzu finansow uczelni co ma 30 instytotow, 5000
> zatrudnionych itd.
>
> A jak sie tej fakturze, nie daj Boze, jakas wladza przyjrzy, to zaraz
> zada pytanie 'za co', 'kto tyle danych przeslal'.
> I za dwa kwartaly sie skoncza newsy, listy dyskusyjne, servery www,
> cache, irc, itp..

I w zwiazku z tym nalezy siedziec cicho. Bo te pieniadze z nieba spadaja.
I KBN je po prostu podnosi i przekazuje do NASK. Albo Internet jest
potrzebny w danej szkole albo nie. Jesli tak to szkola powinna decydowac
ile na to wyda. A nie KBN. Mozesz sie nie laczyc do sieci to po prostu nie
beda placic NASKowi ale tych pieniedzy nie dadza na inne cele. Ja wiem, ze
jesliby byl to budzet instytutu to dyrektor moglby je przeznaczyc na nie
wiadomo co jesliby akurat nie wiedzial co to jest Internet. Ale tak jak
jest to - przyznasz - jes to chore. Jeden z czegos korzysta ale inny placi
za to. I jeszcze do tego oslawiony NASK-SERVICE. Co to go nie ma. Ale jak
sie zadzwoni to mowia tam "NASK-SERVICE - slucham".

Marek Pokulniewicz