Re: Polskie "Yahoo" ???

Autor: Leszek Bogdanowicz (bogdanow_at_cnt.pl)
Data: Sat 08 Feb 1997 - 17:56:34 MET

On Fri, 7 Feb 1997, Gregory BRZESKI wrote:

> A czy NEToskop przestrzega juz ogolnie panujacych zasad w sieci
> 'robots.txt', czy nadal je ignoruje ? Z praktyki wiem ze NEToskop umial
> kilka godzin raz po raz laczyc sie z jednym serwerem WWW niezwykle go
> obciazajac i do tego nie przestrzegajac zastrzezen w pliku robots.txt
> przez co indeksowal nieprawdziwe dane.
>
> Musze przyznac Wojtkowi S. ze infoseek jako jedyny polski szperacz sieci
> zachowuje sie bardzo przyzwoicie. Przestrzega standardow sieciowych i
> dba (jak do tej pory) aby nie obciazyc zanadto serwera WWW ktorego
> zasoby indeksuje.

Rowniez szperacz WP podporzadkowuje sie informacji zawartej w pliku
robots.txt. Malo tego za jednym razem sciaga z danego sewrera tylko jeden
dokument. Nastepny serwer jest wybierany losowo. Taki system nie wprowadza
praktycznie zadnego wiekszego obciazenia skanowanych serwerow.

Pozdrowienia
Leszek

--
 ___
/   \  ___    Leszek Bogdanowicz         Centrum Nowych Technologii