Re: Spam i crossposting

Autor: Piotr Skulski (sqlasek_at_snack.p.lodz.pl)
Data: Thu 06 Feb 1997 - 13:12:52 MET

Jaroslaw Zielinski wrote:

> Slyszalem juz kilka razy pojecia e-mail spam

Kazdy e-mail wyslany bez zaproszenia lub upowaznienia w ilosci wiekszej
niz jeden egzemplarz. Dla tekstow zwiazanych z biznesem (oferty, reklamy
itp.) liczy sie osobno kazda kopia powielona przez listserver.

> Usenet spam

Kazdy news wyslany bez zaproszenia lub upowaznienia w ilosci wiekszej
niz jeden egzemplarz.

> crossposting.

Wyslanie dowolnego tekstu na wiecej niz jedna grupe dyskusyjna -
niekonieczne w tym samym czasie.

> Co one dokladnie znacza?

Dokladnie nie wiadomo. Interpretacja nalezy do tego, kto otrzymal
przesylke.

> Czy jest jakas przyjeta definicja?

Kilka, jesli nie kilkanascie.

> Na ile te zjawiska sa grozne?

W ogolnym przekonaniu o wiele grozniejsze niz uzywanie pirackiego
oprogramowania, anonimowe zatykanie komus skrzynki pocztowej i
wykorzystywanie cudzych instalacji sieciowych do prywatnej dzialalnosci
razem wziete.

> Jak mozna sie przed nimi bronic prywatnie, ile obrony daje system serwerow Usenet?

Spolecznie akceptowana metoda to lincz. Jezeli nie podoba Ci sie moj
list, mozesz wyslac mi 150 MB w kawalkach pod postacia poczty (najlepiej
anonimowo) albo zapiac mnie do bardzo ruchliwej listy (sa nawet takie
specjalne). Zatkasz mi konto, administrator zrobi mi - slusznie -
awanture, a Ty bedziesz mial wsrod internetowcow opinie obroncy sieci
przed spamerami.

> PS. Przeczytalem o spamie w Polip FAQ
> http://zeus.polsl.gliwice.pl:9999/FAQ/polip.html
>
> Jaka jest granica miedzy informacja o czyms a spamem?

Taka, jaka sobie wymysli ktos, kto Cie bedzie chcial sterroryzowac.

Pozdrawiam,

Piotr Skulski

--
Uzywasz shareware?
Zarejestruj! Juz mozna - w Polsce! U mnie.