Re: Komercyjny Internet - wszyscy sie go uczymy

Autor: Marcin Jagodzinski (marcinj_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Mon 27 Jan 1997 - 12:44:01 MET

Dnia Mon, 27 Jan 1997 11:40:21 +0100, Wojciech Wiza
<wiza_at_efp.poznan.pl> pisal(a)

>A ja sie przyczepie tylko do jednego:
>gif jest w 99% przypadkow wiekszy od jpg!!! To wynika z ich struktury,
>tak wiec nie pisalbym ze uzywanie jpg zamiast gif to taka zbrodnia..
>Jezeli nie uzywasz przezroczystego tla, a tym bardziej animacji - jpg
>jest bardzo dobrym rozwiazaniem. Co do rozmazania to zalezy tylko od
>kodowania - im wieksza kompresja tym wieksze rozmazanie.
>Poza tym masz racje.

He he, mam racje takze w tym przypadku. Ja nie napisalem, ze to
zbrodnia uzywac jpg. Tylko jesli obrazek jest dwukolorowy... zreszta
sam sobie sprawdz, zakoduj dowolne 2 kolorowe logo w gif i jpg.
Porownaj jakosc i wielkosc. Wyjdzie na moje.

PS. Tez bylem maniakiem jpg, kiedys. Ale obecnie uzywam ich tylko do
zdjec.

Pozdrawiam!
Marcin Jagodzinski
mailto:marcinj_at_ikp.atm.com.pl