Re: Zludny darmowy dostep

Autor: Bernard Malinowski (bernard_at_free.polbox.pl)
Data: Tue 07 Jan 1997 - 02:06:47 MET

On Sun, 05 Jan 1997 23:43:00 GMT, dima_at_ikp.atm.com.pl (Marcin
Jagodzinski) wrote:

>Na niedopuszczeniu do powstania odpowiednika TP SA.

OK, w Stanach jest kilku takich odpowiednikow, ktorzy rozwijali sie
poniekad niezaleznie - coz obszar nieporownywalny do naszego ... Nie
oznacza to ze podoba mi sie monopol tel. TPSA, ale wydaje mi sie ze
nie mieli do czego dopuszczac - od poczatku telefonizacje USA tworzylo
wiele roznych firm i z ich pnia rodzili sie pozniejsi potentaci. Tyle
ze walec historii akurat nas plaszczyl im tego oszczedzajac -
upraszczajac nie da sie porownac ...

>Nie nazywam go monopolista. Ale dla pewnego sektora tego rynku moze
>stac sie nim w przyszlosci.

*moze* to przypuszczenie, nie jest - to fakt. Jezeli brac za podstawe
wyjasnienia Konrada (a nie mam podstaw by uwazac ze mydli nam oczy) to
nic nie wskazuje na chec przejecia rynku Internetowego w Polsce przez
TPSA. A dotychczasowe zachowania raczej interpretowalbym jako chec
zwiekszenia ruchu poprzez dodatkowa usluge.

>Wszyscy. Ale kto wygrywa, to jest pytanie. W swiadomosci przecietnego
>obywatela problemy telekomunikacji to drobiazg nie warty rozwazania.

Trudno okreslic, zabawa dla socjologa. Chociaz przyznac trzeba, ze
tzw. srodki masowego przekazu uswiadamiaja leniwcow umyslowych we
wlasciwy sposob, ale czy cos z tego wyrosnie ?

>bezplatny!

Dedykowany prywatnym uzytkownikom - zreszta nie ma obawy. Osobiscie
nie wyobrazam sobie wiekszej super powaznej firmy z kontami i stronami
WWW free-polbox. Coz, o wizerunek musza dbac - rynek patrzy :-))) Byc
moze komercyjni stracili czesc rynku prywatnych odbiorcow, ale bez
stosownych i profesjonalnych ocen trudno zwyrokowac jakie sa
proporcje. Ilu klientow stworzyla TPSA, ktorzy w poprzednich warunkach
nie istnieli ?

>Nie widzisz pewnej roznicy potencjalu? I zasobow finansowych?

Owszem roznice sa kolosalne, pytanie czy cel jest rzeczywiscie ten
sam...

>Ale jesli sa to dylematy calej grupy firm to sprawa robi sie powazna.
>Bo nie jest to dylemat TP SA

Sprawa zrobi sie powazna jak TPSA swoim zachowaniem wykaze rzeczywista
chec przejecia rynku uslug Internetowych. Na tym etapie alarm uwazam
za stanowczo przedwczesny, co nie oznacza, ze nie nalezy sie
przygladac poczynaniom TPSA. Tymczasem oferta TPSA raczej ulatwia
zycie komercyjnym providerom np. rozszerzajac rynek potencjalnych
klientow z ram lokalnych wrecz na ogolnopolskie.

>Niedlugo zgodzimy sie na umasowienie radia, za pomoca instalowania
>bezplatnych glosnikow nadajacych stacje rzadawa na ulicach i w domach.
>Radio to nadawaloby oczywiscie reklamy. Why not?

Bo to juz bylo i pomyslodawcy nie zyja. A na ile sobie przypominam (z
historii rzecz jasna ;-))), oni (ci od tych swietlanych idei) tak
wlasnie pojmowali masowosc, tyle ze radio nadawalo reklamy ustrojowe
-- ;-))). Aktualne pojecie masowosci ma nieco inny kregoslup,

>Pozdrawiam

Rowniez
                    Bernard