Re: Zludny darmowy dostep

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Mon 06 Jan 1997 - 07:29:53 MET

On Mon, 6 Jan 1997, Bernard Malinowski wrote:

> Moze ktos z TPSA udzielilby odpowiedzi, czy pozostali uzytkownicy tel.
> doplacaja do 0202122 ?

Nie doplacaja bo to nie jest obliczone na jakies wojny z providerami
(najlepszy dowod ze usluga nie jest kompleksowa i dla providerow
pozostaje duza nisza na rynku)
Usluga jest w rozumieniu TP S.A. typowa usluga dodana:
jesli sie zainwestowalo w abonenta (centrale druty itd.) to trzeba go
sklaniac zeby jak najwiecej dzwonil i generowal zysk z zainwestowanych
pieniedzy.
Po to sa zegarynki, bajki, 0700 itd.
I po to jest 0202122. Jest to obliczone na uzyskanie maksymalnej ilosci
impulsow (i klientow) a nie wyzylowanie sumy ktora, pojedynczy klient
moze wplacic za abonament, przestrzen na dysku strone www itd.
Oczywiscie mozna bylo poczekac az niezalezni providerzy nasyca rynek,
zorganizuja promocje, dogadaja sie miedzy soba itd.
Poniewaz nic takiego sie nie zapowiadalo, nie mowiac juz o dotarciu na
prowincje, TP S.A. zrobila to generalnie i w calej (niebawem) Polsce.
I wyglada ze zadzialalo, bo ludzie naprawde masowo zaczeli uzywac Internetu
a providerzy co prawda zostali zmuszeni do zmiany swojej strategii, ale w
zadnym wypadku nie stracili rynku a raczej go poglebili.
I nie wymyslilem tego sam tylko cytuje Darka Wichniewicza z ATM, ktory
bodajze w Computer World napisal ze po poczatkowym zawachaniu klienci znowu
ruszyli lawa i choc z troche innymi potrzebami ale za to z calej
Polski.
Moze po prostu teraz do bycia providerem nie wystarczy juz linia 28800
Linux i cztery modemy ? Nie wiem i nie mi to oceniac.

> wiec niech sie wypowie

Wywolany do tablicy wypowiadam sie.
I gwarantuje ze nikt do 0202122 nie doplaca i dlatego nie wyglada zeby
miala sie zmienic zasada ze za 0202122 placi sie jedynie impulsami
telefonicznymi wg. taryfy lokalnej.
Zostanie ona jedynie niebawem wprowadzona w calej Polsce. I wtedy
providerzy beda mogli mowic o naprawde masowym rynku DLA SIEBIE, bo
naprawde w takich wsiach jak moj Piotrkow Trybunalski czy Kielce
Internet zaczal sie razem z 0202122 i Ci nowi klienci trafiaja
lub niebawem trafia do providerow zeby sobie zalozyc email czy strone WWW.
Pozdrawiam.
                                Konrad