Re: Glos w sprawie dostępu przez TPSA

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 01 Jan 1997 - 00:07:20 MET

Dnia 30 Dec 96 o godz. 21:31, Konrad Plich napisal(a):

> Wydaje mi sie ze po wielokrotnych zapewnieniach TP S.A. ze zdaje sobie
> ona sprawe ze dostep anonimowy powinien oznaczac zamkniecie serwisow
> dajacych mozliwosc aktywnego udzialu w Internecie (IRC, News, itp.)
> taka burza jest zupelnie niepotrzebna. Zreszta np. dla ulatwienia takich
> dzialan wszscy klienci 0202122 sa w jednej domenie tpnet.pl
> Zdajemy sobie sprawe ze nasi klienci dla uzyskania pelnego dostepu
> do wszystkich uslug musza wykupic sobie u dowolnego providera
> nieanonimowe konto i jest to wyraznie napisane na:
> http://www.tpnet.pl/tpnet/komutowany/komutowany.html

OK. Wytlumaczciee mi jedno bo sie nad tym zastanawiam i nie moge pojac.
Jezeli dla adresow z domeny *.tpnet.pl odetnie sie dostep do serwerow news,
czy IRC, to co zmieni fakt, ze uzytkownik komputera o takim adresie bedzie
posiadal dodatkowo "u dowolnego providera nieanonimowe konto"? Przeciez i
tak adres IP jego komputera, ktory mu przydziela serwer po zadzwonieniu na
0-202122, nie zmieni sie, a tym samym nadal bedzie nalezec do grupy
"zakazanych". Tak, czy tak, newsreadera ani klienta irc na swoim komputerze
nie zapusci. Owszem, moze zatelnetowac sie na to swoje konto i tam
skorzystac z newsreadera czy irc-a Unixowego. Ale po pierwsze nie kazdy to
lubi ;-), po drugie co jezeli ktos ma konto "mail-only", bez dostepu do
shella (bo wlasciwie po co mu wiecej skoro korzysta z 0-202122 i cale
oprogramowanie klienckie ma u siebie pod Windoza) ???
Pytam jeszcze raz: w jaki sposob fakt posiadania - lub nie - przez
wlasciciela komputera o danym adresie IP konta gdziekolwiek, moze wplynac
na dostepnosc serwerow news czy IRC dla komputera o tymze adresie IP?
Hmmmm ???
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl